به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا علی حسن‌زاده درباره جایگاه بیمه سلامت ایران در برنامه ششم توسعه اظهار کرد: نهاد بیمه‌ای در همه جای دنیا یک نهاد مستقل است.

وی افزود: در ماده 7 سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز تفکیک تولیت نظام سلامت از تدارک و تامین مالی قید شده است. وظیفه بیمه تامین مالی در نظام سلامت است، بنابراین یک نهاد مستقل بوده و باید استقلال خود را حفظ کند.

رئیس هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه طبق تاکید وزیر رفاه در تنظیم سیاست‌های رفاهی، دریچه ورود به رفاه، سلامت است گفت: در واقع جزء جدایی ناپذیر رفاه، سلامت است. اگر قرار باشد سلامت را از رفاه جدا کنید، خلاف عقلای دنیاست. در تدوین برنامه ششم توسعه نیز این موضوع مدنظر است تا سیاست‌های رفاهی و سلامت هماهنگ باشند.

حسن زاده درباره پیگیری موضوع تجمیع بیمه‌ها در برنامه ششم توسعه گفت: تجمیع به معنای آن است که همه بیمه‌ها را یک جا جمع کنید. این موضوع نیازمند مقدماتی است. ابتدا باید تعهدات، دوم منابع و سوم ساختارها یکسان شوند.

وی افزود: اکنون یکسان سازی در حوزه آیین‌نامه‌ها و رویه‌ها اتفاق افتاده است ولی هنوز تامین مالی بیمه‌ها از یکدیگر متفاوت است و امکان تجمیع بیمه‌ها وجود ندارد.