~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس سعید اوحدی در واکنش به اعلام عدد کشته‌های فاجعه منا توسط عربستان سعودی گفت: آمار بسیار بالاتر از آنچیزی است که امروز اعلام شد.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: خوشبختانه هم‌اکنون 14 زائر ایرانی بستری داریم که 2 نفر آنها در جده و 4 نفر دیگر در طائف هستند. در تلاشیم تا فردا این 6 نفر نیز به مکه بیایند.

وی ادامه داد: مدیریت اجرایی حج و به خصوص فاجعه منا از دست عربستان خارج شده است. امروز اجساد 4 کانتینر تخلیه شد و به محض خروج آن از سردخانه 4کانتینر پر دیگر از جسد وارد سردخانه مکه شد.

اوحدی با بیان اینکه تصمیم‌گیری در عربستان به سختی صورت می‌گیرد، گفت: هم‌اکنون 1200 جنازه در سردخانه عرفات است و هنوز بیش از 20 کانتینر تخلیه نشده وجود دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: هم اکنون 239 قربانی ایرانی و 241 مفقودی حاصل این فاجعه بود. هم‌اکنون اعضای سازمان حج و زیارت بیش از 90 درصد بیمارستان‌های عربستان را گشته‌اند و با این حساب قطعا آمار جانباختگان افزایش می‌یابد.

وی درباره انتقال پیکر جانباختگان ایرانی به کشور گفت: هم‌اکنون تشریفات قانونی 135 زائر قربانی ایرانی انجام شده ولی به دلیل ناهماهنگی در سیستم اداری عربستان امروز این انتقال انجام نشد.

اوحدی گفت: چون طرف ما بدون برنامه عمل می‌کند زمان دقیق پایان شناسایی اجساد معلوم نیست.