به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا علی مرعشی در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر، ضمن تکذیب این مطلب از مردم خواست که اخبار صحیح را از مجاری رسمی دریافت کنند.

وی در ادامه با اشاره به عدم آموزش کافی و امکانات لازم در بیمارستان‌های سعودی برای کنترل وضعیت حادثه‌دیدگان گفت: متاسفانه نیروهای سعودی برعکس نیروهای امدادی در کشور ما آموزش کافی ندیده‌اند و در زمان بروز این نوع‌ بحران‌ها فلج می‌شوند. بیمارستان‌ها امکانات کافی در این زمینه را ندارند و تیم‌های پزشکی آنها هم توانایی مقابله با این بحران‌ها را ندارند. این دو عامل منجر به این شد که خیلی از کسانی که امکان نجاتشان وجود داشت، از دست بروند.

وی افزود: عربستان اجازه مداخله نیروهای دیگر را نداد و همکاران ما با عدم اجازه ورود به بیمارستان‌های سعودی روبه‌رو شدند. آمبولانس‌های ما حدود ۴۰۰ بیمار را به بیمارستان‌های سعودی انتقال دادند ولی حجم فاجعه بیش از توان نیروهای ما بود.

مرعشی در خصوص نحوه شناسایی پیکرهای جان‌باختگان ایرانی از میان اجساد سایر قربانیان این حادثه نیز اظهار کرد: ۲۱ کانتینر یخچال‌دار تریلی ۱۸ چرخ به طور شبانه‌روز روشن هستند. در هر کانتینر بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ جسد از کشورهای مختلف وجود دارد. اجساد در این کانتینرها روی هم قرار دارند و کار شناسایی هنوز از دو الی سه سالن بزرگ تشریح که مساحتی نزدیک به ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر دارند و همچنین ۹۲۰ سردخانه کشویی تمام نشده است. چون خیلی از کشورها می‌خواهند اجسادشان در عربستان دفن شود، مدیران کاروان‌ها و معاونان آنها کار شناسایی پیکرهای ایرانی و جداسازی اجسادی که علائمی دال بر ایرانی بودن دارند یا چهره‌ای نزدیک به چهره ایرانی دارند، انجام می‌دهند.