به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا در خصوص نیاز بیماران ناشنوا به مراقبت‌های بعد از عمل جراحی کاشت حلزون، گفت: جراحی کاشت حلزون مانند هر عمل جراحی دیگر، عوارض خاص خود را دارد و نیاز به مراقبت‌های بعد ازعمل مثل گفتاردرمانی و تربیت شنیداری دارد. هزینه این عمل جراحی را تا حدودی بهزیستی برای کودکان تامین می‌کند، اما حمایت زیادی بعد از عمل ندارد. جراحی کاشت حلزون، معمولا برای گروه سنی کودکان انجام می‌شود، ولی بزرگسالان از آن خیلی استقبال نمی‌کنند.

وی در خصوص هزینه و کیفیت سمعک‌هایی که در اختیار ناشنوایان قرار می‌گیرد، گفت: سمعک‌ها هم معمولا هزینه بالایی دارند. سازمان بهزیستی هم سمعک در اختیار ناشنوایان قرارمی‌دهد ولی کیفیت پایین‌تری دارد. گاهی ناشنوایان بعد از تحویل سمعک‌ها آن را باسمعک‌های مناسب‌تر که مورد تایید پزشک شنوایی وهمچنین متناسب با میزان شنوایی خود است، عوض می‌کنند.

سلیمی همچنین با اشاره به نیاز ناشنوایان به رابط مسلط به زبان اشاره در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای سهولت در روند درمان، از استقبال وزارت بهداشت از این طرح خبر داد و گفت: مشکلات درمانی ناشنوایان هم مانند افراد دیگر جامعه است، اما آنها نیاز به رابطی دارند تا پل ارتباطی بین پزشک و بیمار باشد. در مراکز درمانی و اورژانس، باید برای آرامش بیمار کسی به زبان اشاره مسلط باشد. تاکنون چند جلسه در این خصوص با وزارت بهداشت داشته‌ایم و مورد استقبال هم قرار گرفته است و طرح‌هایی در این باره در دست اقدام است.