به گزارش پارس به نقل از میزان ، بهروز جنت مدیرکل نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، درباره آلودگی آب معدنی دماوند و دیگر برندهای موجود در سطح بازار اظهار کرد: پرونده حدود 12 شرکت آب معدنی در اختیار اداره کل تخصصی وزارت بهداشت است که در حال بررسی روی هستیم. در واقع خط تولید این شرکت‌ها متوقف و اجناس آنها از سطح بازار جمع‌آوری شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه آب معدنی دماوند از  جمله شرکت‌هایی بوده که تذکرات لازم را در بحث آلودگی میکروبی گرفته است، افزود: متأسفانه شاهد این موضوع بوده‌ایم که این شرکت با تمامی اخطارهای صادر شده، همچنان در حال تولید و توزیع محصول به سطح بازار است.

جنت با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو بحث نظارت بر آب معدنی‌های موجود در سطح بازار را با جدیت پیگیر بوده است، گفت: سازمان غذا و دارو خود به این موضوع ورود کرده است و به شرکت متخلف درخواست یک کامیون آب معدنی کرد که شرکت متخلف این موضوع را قبول کرد و بازرسان سازمان غذا و دارو شرکت متخلف را در حین بارگیری و ارسال بار شناسایی و متوقف کردند.

جنت با بیان این مطلب که بازرسان پس از ورود به کارخانه متوجه شدند که شرکت متخلف به هیچ کدام از تذکرات سازمان غذا و دارو توجه نکرده و همچنان در حال تولید و توزیع محصولات خود است. همین امر سبب شد تا دستور پلمپ شرکت صادر و اطلاع‌رسانی لازم در این راستا به مردم داده شود تا سلامت مردم به خطر نیافتد.

وی با در پاسخ به این سوال که وضعیت 11 شرکت دیگر به چه صورت بوده و آیا اسامی آنها نیز اعلام خواهد شد، گفت: شرکت‌هایی که تذکرات لازم را دریافت می‌کنند بازرسان به صورت محسوس و نامحسوس آن شرکت‌ها را تحت کنترل قرار می‌دهند و اگر شرکت به تذکرات بی‌توجهی کند برخورد لازم با آن صورت خواهد گرفت.

در واقع دیگر شرکت‌های متخلف در حال رفع مشکلات هستند بر همین اساس نیاز نیست اسم آنها اعلام شود. اسامی شرکت‌های متخلف تنها در صورتی اعلام خواهد شد که به تذکرات سازمان بی‌توجهی کنند.

مدیرکل بازرسی و نظارت سازمان غذا و دارو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نحوه عملکرد این سازمان در انتشار نام برخی شرکتها و عدم انتشار سایر آب معدنی های آلوده،شائبه هایی را در اذهان به وجود آورده ، گفت: شرکت مذکور در گذشته نیز تذکرات زیادی از سازمان غذا و دارو دریافت کرده است. همچنین می‌توان به آب معدنی «چشمه» اشاره کرد که  همچنان خط تولید آن متوقف است.

وی ادامه داد: طی یک ماه گذشته شرکت دماوند چند بار تذکرات دریافت کرده که در نهایت بی‌توجهی به تذکرات سبب پلمپ این شرکت شده است و این بی‌انصافی است که مردم تصور کنند سازمان غذا و دارو حق‌السکوت دریافت می‌کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که شرکت دماوند در حال حاضر علاوه تولید آب معدنی، نوشابه نیز تولید می‌کند و وضعیت خط تولید دیگر محصولات دماوند به چه صورت است، گفت: خط تولید و پروسه نوشابه با آب معدنی بسار متفاوت است و مراحل نظارت و ارزیابی آن نیز فرق دارد. به طوری که پیش از آنکه آب به نوشابه تبدیل شود، آزمایشات کیفی روی آن انجام و تاییده لازم را دریافت می‌کند.

جنت در خاتمه تصریح کرد: همان‌گونه که سازمان غذا و دارو روی محصولی نظارت می‌کند، بازرسانی نیز وجود دارند که بر روی عملکرد سازمان غذا و دارو نیز نظارت دارند. نمی‌توان مدعی شد که تخلفی از سوی برخی کارمندان سازمان غذا و دارو صورت نگرفته است اما بی‌انصافی است که مردم به عملکرد سازمان کم‌لطفی کنند چرا که بازرسان نیز از خود مردم هستند و از همین مواد مصرفی استفاده می‌کنند.