~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس مسعود اسلامی دبیر علمی کنگره قلب و عروق گفت: دیدگاه بیماران یکی از مسائل مهمی است که در این کنگره مورد توجه قرار گرفته است، چرا که سؤالات رایجی که توسط بیماران از پزشکان پرسیده می‌شود بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: بسیاری از این سؤالات مربوط به مصرف مکمل‌های دارویی در کنار استفاده از داروهای قلبی است و اینکه آیا مکمل‌ها در پیشگیری یا بهبود بیماری‌های قلبی مؤثر هستند یا خیر؟ که ما سعی کرده‌ایم در این کنگره به بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده بر روی این مکمل‌ها و تأثیرگذاری کمبود یا مصرف آنها بر روی بیماران قلبی بپردازیم.

اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از سؤالات رایج مصرف هورمون‌ها و نقش آن در پیشگیری از بیماری‌های قلبی است؛ همچنین یکی از موضوعات مهم مطرح شده در این کنگره بحث واکسیناسیون بیماران قلبی است که طبق نظر سازمان بهداشت جهانی همه بیماران قلبی باید در پایان شهریورماه و پیش از شروع فصل سرما از واکسن آنفلوانزا استفاده کنند.

وی گفت:‌ اما طبق آمار تنها 5 درصد از بیماران قلبی از این واکسن‌‌ها استفاده می‌کنند که این میزان باعث بروز مشکلاتی در جامعه بزرگ بیماران قلبی خواهد بود.

دبیر علمی کنگره قلب و عروق افزود: عمل واکسیناسیون کار بسیار ساده‌ای است ولی می‌تواند در کشور سالانه جان بسیاری از بیماران قلبی را نجات بدهد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مباحث مطرح در کنگره بحث بیماری‌های قلبی و رابطه آن با بروز مشکلات جنسی است که سعی کرده‌ایم از دیدگاه پزشکی و تخصصی به رفع این معضل بپردازیم.

اسلامی در پایان گفت: امسال حدود 20 مهمان خارجی داریم که خوشبختانه نسبت به سال‌های گذشته از وجهه علمی بهتر و برتری برخوردار هستند.

هفدهمین کنگره سراسری تازه‌های قلب و عروق از 31 شهریور تا 3 مهرماه در محل سالن همایش‌های بین‌المللی رازی در حال برگزاری است.