~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری مهر هابیل درویشی در مراسم بهره‌برداری از ۱۸ کیلومتر از خط ۳ مترو تهران گفت: این خط یکی از دستاوردهای اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی است و ما در بحرانی‌ترین دوران تحریم طی ۱۴ ماه این خط را تکمیل کرده و توانستیم جاده کمربندی آزادگان را به شهرک قائم برسانیم.

وی ادامه داد: خط ۳ از میانه تهران عبور کرده و بیشتر مسافران محله جاده ساوه را جابجا می کند که روزانه در این محله دو میلیون سفر انجام می شود.

درویشی با بیان اینکه اگر بر اساس فهرست بهای دولت در سال ۹۴ هزینه احداث این خط را برآورد کنیم، ۹ هزار میلیارد خواهد شد، اما این خط را با ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد به بهره‌برداری رساندیم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه در زمان احداث خط ۳ مترو رکورد تونل‌زنی را زدیم، گفت: در هفته ۵۰۰ متر تونل سازی کردیم و در ماه می‌توانیم دو کیلومتر مترو بسازیم.

وی با بیان اینکه مترو تنها یک پروژه عمرانی نیست، افزود: ۳۰ درصد پروژه مترو عمرانی و ۷۰ درصد آن صنعتی است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه ۸۸ درصد مترو سطح ۳ از تولیدات داخلی است، گفت: طراحی و ساخت این خط به دست موسسین ایرانی انجام شده است.

درویشی خطاب به رئیس جمهوری توضیح داد: اگر اعتبارات لازم به مترو اختصاص یابد، پایان سال ۹۵ کل خطوط اصلی پایتخت را به بهره برداری می‌رسانیم. در حال حاضر ۱۴ هزار میلیارد لازم است تا کل خطوط مترو به اتمام برسد که در صورت بهره برداری سالانه ۱۰ هزار میلیارد صرفه‌جویی خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه ۳ فاینانس برای احداث خطوط مترو مراحل پایانی رسیده است، خاطرنشان کرد: دولت برای گشایش فاینانس ها به ما کمک کند تا پرونده مترو در پایتخت به نوعی بسته شود.