به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس مهدی چمران در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی اظهارداشت: در روز 31 شهریور صدام ملعون از بهم ریختگی انقلاب اسلامی سوء استفاده کرد و حمله همه‌جانبه خود را به جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.

وی ادامه داد: صدام از مرزهای جنوبی و شرقی، شهرهای کشور را بمباران کرد و جنگ ناجوانمردانه‌ای آغاز شد و ملت ما نیز 8 سال مقتدرانه دفاع کرد تا توانست در این جنگ پیروز شود که بهای این پیروزی نیز خون شهیدان عزیزمان و جانبازان است که تحت فرماندهی رهبر کبیر انقلاب بودند.

چمران افزود: اکثر کشورها در این جنگ به صدام کمک کردند به عنوان مثال در دفاع مقدس نفربرهایی از آرژانتین، جیپ‌های هندی، نفربرهای روسی، هواپیماهای روسی و فرانسوی، موشک‌های فرانسوی، ایتالیایی و آلمانی، توپخانه‌هایی از اتریش وجود داشت که با حمایت‌های شیخ نشینان عرب تحمیل و علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعراب به صدام کمک کردند و این کمک منجر به آن شد که در عرض 6 ساعت کشور کویت را اشغال کند.

وی گفت: دفاع مقدس ما و مقاومت مردم جمهوری اسلامی ایران هنوز زبان‌زد خاص و عام در سراسر جهان است.

وی افزود: چهارشنبه این هفته روز عرفه و روز نیایش است که هموطنان در سراسر کشور در این روز بزرگ شرکت می‌کنند و از مضامین آن دعای عرفه است.

وی شهادت مسلم‌بن عقیل فرستاده امام حسین (ع) را نیز تسلیت گفت.