~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری مهر دکتر سیدعلی مرعشی در خصوص برپایی کلینیک و بیمارستان امدادی هلال احمر در صحرای عرفات، گفت: نیمی از تجهیزات بیمارستان و کلینیک امدادی به عرفات ارسال شده و مابقی آن نیز طی امروز به عرفات ارسال می شود تا به زائران ایرانی خدمات درمانی لازم را ارائه دهد.

وی با اشاره به اعزام زائران پر ریسک به صحرای عرفات، افزود: برای اعزام زائران پر ریسک نیازمند تشکیل کمیسیون پزشکی هستیم که این کمیسیون با حضور پزشکان مجموعه هلال احمر تشکیل و زائران مورد معاینه قرار می‌گیرند.

به گفته رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، زائران با ریسک بالا هشتم ذی الحجه به تیم پزشکی هلال احمر برای اعزام به صحرای عرفات از کاروان ها تحویل گرفته شده و همراه با تیم پزشکی، وقوف اضطراری انجام می دهند.

مرعشی با تاکید بر اینکه پنج نفر از زائران حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام همچنان در بیمارستان بستری هستند، یادآور شد: از این تعداد چهار تن در بیمارستان هلال احمر و یک نفر نیز در بیمارستان سعودی بستری است و حال عمومی بیماران خوب است.

وی ادامه داد: مصدومان حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام همراه با تیم پزشکی هلال‌احمر به صحرای عرفات اعزام می شوند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اعلام اینکه طی روز گذشته ۹ هزار ویزیت در ۵۵ هتل محل اسکان زائران ایرانی انجام شده است، گفت: از این تعداد ۳۵۰ نفر به بیمارستان هلال احمر در مکه مکرمه به منظور ادامه درمان ارجاع داده شده اند.

وی خاطرنشان کرد: برای ایاب و ذهاب بیماران از هتل محل اسکان زائران تا بیمارستان هلال احمر نیز خودرو در اختیار بیماران زائر ایرانی قرار داده می‌شود.