به گزارش پارس به نقل از فارس، سفر دولتمردان به منطقه سیستان در هفته آینده با اما و اگرهای مختلف در شبکه‌های اجتماعی رو به روست و نقد و بررسی‌ها و گمانه‌زنی‌های مختلف در حال نشر و گسترش است.

سید باقر حسینی در این زمینه به خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: در جلسه‌ اخیری که هیئت دولت با مقام معظم رهبری داشتند، حضرت آقا به معاون‌اول رئیس جمهور سفارش کردند که به « زابل» هم بروید.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان سیستان در مجلس شورای اسلامی درخواست‌های مکرر مبنی بر اجرای طرح انتقال آب به وسیله لوله به 46 هزار هکتار از دشت سیستان را داشته‌اند که به صورت پایلوت این طرح آغاز اما ه دلیل نبود اعتبار کار رها شده بود.

وی ادامه داد: مجدد طرح را طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری تقدیم کردیم که ایشان دستور دادند این طرح اجرایی شود و مجوز برداشت 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی را صادر فرموده به گونه‌ای که در حال حاضر بودجه تامین و در اختیار وزارت جهاد و نیرو قرار گرفته، کار هم شروع شده و به صورت پایلوت در حال انجام است.

حسینی گفت: به همراه قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی اخیرا از این طرح بازدید داشتیم، مشاوران و پیمانکاران طرح مشخص و کارهای مطالعاتی انجام شده است.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تا یک ماه دیگر لوله‌گذاری برای دیگر مسیرها از جمله هیرمند و نیمروز آغاز و کل طرح تا پایان سال 96 این طرح به اتمام می‌رسد.

وی تاکید کرد: به طور همزمان دو پروژه برای تسریع در روند اجرایی کردن این طرح پایلوت در حال انجام است که در بازدید که انجام شد، یک پروژه در حال انجام و یک پروژه به بهانه طوفان‌های منطقه تعطیل بود که این خود زمان اتمام طرح پایلوت را با تاخیر مواجه می‌کند، به نظر می‌رسد غرض‌ورزی و تعمدی در کار است.

حسینی گفت: قرار بوده است مرحله اول پایلوت پایان آبان ماه به اتمام برسد اما اعلام کرده‌اند که بهمن ماه شاهد اتمام مرحله اول پایلوت خواهیم بود که نشان می‌دهد این پروژه با غرض‌ورزی کند پیش می‌رود.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سفر اسحاق جهانگیری معاون‌اول رئیس جمهور روز شنبه 28 شهریور ماه جاری به منطقه سیستان به دنبال دستور و تاکید مقام معظم رهبری انجام می‌شود.

وی افزود: قرار است معاون‌اول رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح انتقال آب با لوله به مزارع سیستان، کارخانه لاستیک را نیز در این منطقه کلنگ‌زنی کند.

کلنگ‎زنی کارخانه لاستیک در سیستان

حسینی اضافه کرد: در دولت قبل و در دولت فعلی مکرر خواستار ایجاد و احداث یک کارخانه با سرمایه‌گذاری دولت در منطقه سیستان بودیم تا مشکلات اشتغال را برطرف کند، زیرا شرایط منطقه به گونه‌ای است که سرمایه گذار در این منطقه گرایش به فعالیت ندارد، در نهایت دولت مکلف شد این کار را انجام دهد.

با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته، دولت کلنگ‌زنی کارخانه لاستیک را در این منطقه مصوب کرده و قرار بود در ماه مبارک رمضان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت کلنگ زنی انجام شود که تا به امروز طول کشید.

حسینی گفت: از اینکه دولت دستورات مقام معظم رهبری را در منطقه سیستان و مورد توجه قرار داده است جای قدردانی دارد.

گفتنی است، علاوه بر سفر معاون‌اول رئیس جمهور به منطقه سیستان در روز 28 شهریور ماه جاری، سفر یکی دو مسئول کشوری دیگر در روز 29 شهریور ماه جاری به منطقه سیستان را نیز خواهیم داشت که امیدواریم این سفرها در راستای برطرف کردن گوشه‌ای از مشکلات مردم منطقه بوده و رنگ و بوی تشریفات و تبلیغات نداشته باشد.

بر اساس اعلام هواشناسی سیستان و بلوچستان طوفانی با سرعت 90 کیلومتر برساعت نیز در روزهای شنبه و یک شنبه در منطقه سیستان رخ خواهد داد که امیدواریم تقارن برنامه‌های دولتمردان با طوفان گرد و خاک نه تنها سبب کنسل شدن برنامه‌ها نشود بلکه توجه مسئولان را بیش از پیش به این منطقه و مردم مظلوم، صبور و ولایتمدار آن جلب کند.