به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس قاسم حبیب‌زاده جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی در خصوص فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی در تابستان اظهار داشت: چند برنامه مشخص داشتیم؛ اولین برنامه، طرح «یاوران ولایت» است و اهدافی که تدوین کرده بودیم محقق شد و هیچ استانی ندیدیم که به ازای هر دبیرستان، 3 نفر برای فرمانده بسیج و شورای آن آموزش نداده باشد.

وی ادامه داد: مأموریت گسترده‌ای که بسیج دانش‌آموزی در تابستان دنبال می‌کند، اردوهای هجرت و سازندگی و اعزام دانش‌آموزان به مناطق محروم شهر خودشان است که در قالب دوره‌های یک، 7 و 10 روزه تعداد زیادی از دانش‌آموزان را به این مناطق اعزام کرده‌ایم.

حبیب‌زاده با بیان اینکه از لحاظ کلی، این بحث تربیتی است، گفت: دانش‌آموزان در مناطق محروم با واقعیت جامعه خود آشنا می‌شوند و محرومیت‌ها را لمس می‌کنند و نکته دیگر اینکه همه مناطق کشور جزء نظام جمهوری اسلامی هستند و درست است که دانش‌آموزان به صورت اختیاری به این مناطق می‌روند، اما از دید اهالی مناطق محروم آنها به عنوان یکی از گروه‌ها و نماینده نظام تلقی می‌شوند و دانش‌آموزان با قلم خود می‌توانند مشکلات را منعکس کنند.

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی افزود: طبیعی است در این مناطق برنامه‌هایی مانند کلاس‌های تقویتی درسی توسط دانش‌آموزان نخبه برای هم سن و سالان خود، برگزاری کلاس‌های فرهنگی و زیباسازی مدارس مناطق محروم را برگزار می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در اردوهای یک روزه برداشت محصول در مناطقی که باغ و زمین وجود دارد و صاحب آن نیاز به کمک دارد به تأسی از برنامه‌های اول انقلاب، دانش‌آموزان در این کارها شرکت داده شدند.

حبیب‌زاده خاطرنشان کرد: در کنار این اردوها، اردوهای زیارتی نیز برگزار شد و تعداد قابل توجهی از استان‌ها را داشتیم که مأموریت تعریف شده را چند بُعدی می‌کردند؛ مانند خوزستان که تعدادی از آنها به همدان و تعدادی به مشهد مقدس رفتند و دوره یاوران ولایت را در 2 استان آموزش دیدند.