~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس بهمن صالحی در جمع خبرنگاران با انتقاد از هیات های داخلی مذاکره کننده با طرف های اروپایی، افزود: در برقراری روابط دیپلماسی اقتصادی با هیات های تجاری خارجی، مشکلات زیادی داریم.

وی با بیان اینکه در مراودات بین المللی باید تمام جوانب امر دیپلماسی به دقت مراعات شود، اظهار داشت: نابسامانی در مذاکره با هیاتهای خارجی و در شرایط پساتحریم به نفع جمهوری اسلامی ایران نیست.

مدیرعامل شرکت صادرات تجهیزات و خدمات آب و برق با اشاره به ظرفیت ها و توانمندهای شرکت های ایرانی در عرصه های مختلف اقتصادی، گفت: نباید به گونه ای عمل کرد که هیات های مذاکره کننده احساس کنند در شرایط بی برنامگی بسر می بریم.

صالحی با بیان اینکه شرکت (صانیر) در حال حاضر بیش از 10 پروژه اجرایی در بخش انرژی در منطقه و خارج از کشور دارد، تصریح کرد: نهادهای اقتصادی که شرکت های خارجی دعوت می کنند، باید به مراودات بین المللی اهمیت دهند تا با ارایه توانمندهای شرکت های ایرانی، مذاکره کنندگان از ظرفیت های فنی، مهندسی و تولیدی آنان مطلع شوند.

به گفته وی، عدم برنامه ریزی مناسب برای انجام مذاکره و همکاری با شرکت های خارجی به خصوص با اروپایی ها ممکن است صدمات زیادی را به شرکت های ایرانی تحمیل کند، زیرا در مذاکرات باید تمام جوانب به دقت بررسی و سپس تصمیم گیری شود.

یادآور می شود، شرکت صانیر در حاضر حاضر در کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، اتیوپی، سریلانکا، ارمنستان و عمان پروژه های مختلف انرژی در دست اجرا دارد و در شرایط پساتحریم برخی از شرکت های ایتالیایی، اسپانیایی، ترکیه و کره جنوبی نیز به عنوان شریک کاری، مشارکت درفاینانس برای همکاری با این شرکت اعلام آمادگی کرده اند.