به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری مهر شهیندخت مولاوردی،معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در بازدید از هفتمین نمایشگاه زنان و تولید ملی افزود: بارها دولت تاکید کرده که باز شدن درهای کشور به روی دنیا پس از توافق هسته ای به این معنا نیست که در ورود کالاهای خارجی به کشور باز شود. سیاست دولت افزایش و رونق تولید پایدار و خروج از رکود است.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت افزایش و رونق تولید پایدار و خروج از رکود است،بیان کرد: پس از توافق هسته ای توسعه گردشگری، جذب سرمایه گذاری و بهبود بازار کسب و کار در دستور کار دولت قرار گرفته و دولت تاکید دارد با پیاده کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی که دارای مولفه هایی از جمله درون زا بودن است، بتوان اقتصاد مملکت را به سمت رشد و توسعه پیش برد؛ رشد اقتصادی ۸ درصدی که در برنامه کلی ششم توسعه ابلاغی رهبر معظم انقلاب برای پنج سال آینده پیش بینی شده و باید محقق شود.

وی ادامه داد : یکی از سیاست های دولت تولید و اشتغال زایی است. این مهم مورد توجه است بخصوص در شرایطی که معضل بیکاری در کشور می تواند منشا برخی آسیب های اجتماعی شود.

مولاوردی بیان کرد: نمایشگاه هایی را که با هدف توانمند سازی اقتصادی زنان بخصوص زنان آسیب دیده یا در معرض آسیب برگزار می شوددر مقابله با آسیب هایی که زندگی و خانواده زنان سرپرست خانوار را تهدید می کند، تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد، بیش از ۸۰درصد زنان سرپرست خانوار سواد چندانی ندارند ، تصریح کرد: شرایط زندگی آنها به گونه ای است که نیاز به حمایت و توانمند سازی دارند البته نه حمایت صرف زیرا باید بتوانند از چرخه حمایت خارج شده و خودکفا و توانمند شوند.

معاون رئیس جمهور گفت: نمایشگاه هایی که شهرداری تهران با این هدف هر ساله برگزار می کند به میزان بالا در کارآفرینی زنان موثر بوده اند هرچند تاثیرگذاری آن وقتی دو چندان می شود که سایر دستگاه ها و نهادها که وظیفه ای مشابه دارند به صورت یک شبکه با هم همکاری کرده و با هم افزایی بتوانند به هدف مورد نظر دست یابند.

مولاوردی ادامه داد : هنوز میزان سهم زنان در تولید ناخالص کشور محاسبه نشده، یکی از خواسته های حوزه زنان سال ها همین است که کار خانگی زنان ارزش گذاری شود هرچند طبق برآوردهای غیر رسمی، ارزش کار اقتصادی و خانگی آن چندین برابر درآمد نفتی است.

وی افزود: معاونت این مساله را در دست بررسی دارد و مطمئن هستیم که با ارزش گذاری کار خانگی زنان بسیاری از مناسبات و قوانین و مقررات تغییر خواهد کرد مثلا اگر این کار صورت گیرد، دیگر مقاومتی را در برابر مساله بیمه زنان خانه دار نخواهیم داشت.

معاون رییس جمهوری توضیح داد: نگاه غالب این است که توجیهی برای بیمه کردن زنان خانه دار وجود ندارد در حالیکه نقش و تاثیر این گروه از افراد در خانه و جامعه می طلبد که نگاه ویژه را به این خدمات و فعالیت های آنها داشته باشیم.

هفتمین نمایشگاه زنان و تولید ملی (برندهای برتر پوشاک) در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران (بوستان گفتگو) تا ۲۷ شهریور ماه برپاست