به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس محمد اسماعیل مطلق ، در رابطه با تدوین سند ملی سلامت جوانان اظهار داشت:‌ این سند در وزارت بهداشت تدوین شده بود و با همکاری مرکز تحقیقات سلامت وزارت بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی و چند سازمان دیگر طی دو هفته گذشته در شورای وزارت ورزش و جوانان مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: در این شورا که وزیر ورزش و معاونین مختلف از سایر سازمان‌ها حضور داشتند انتقادات و پیشنهادات در زمینه سند ملی سلامت جوانان مطرح و این مسئله پس از اعلام وزارت ورزش مجدداً‌ کارگروهی جهت اصلاح مشکلات تشکیل شد.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس ادامه داد: اصلاحات انجام شده در کارگروه جهت تائید در شورای عالی سلامت جوانان ارسال شد.

مطلق بیان داشت:‌ قسمت‌هایی از سند ملی سلامت جوانان که مربوط به سلامت جسم است، در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود ولی فراتر از مسئله سلامت باید توسط شورای عالی سلامت ابلاغ شود که در حال حاضر در این شورا انتقادات و پیشنهادات مطرح شده و پس از بررسی در شورای عالی ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت اداره سلامت جوانان را به قسمت‌های مختلف تقسیم کرده، گفت: این اداره در ارتقا جسمی، روحی، روانی و اجتماعی جوانان 18 تا 30 سال فعالیت می‌کند.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس با بیان اینکه در حال حاضر جهت ازدواج سالم مربی تربیت کرده‌ایم، گفت: ارتقا ازدواج سالم نقش ازدواج در امید به زندگی و سلامت جامعه مورد توجه ما قرار دارد و سعی می‌کنیم از طریق آموزش این مسئله را وسعت بخشیم.

مطلق از تدوین بسته‌های خدمتی درحوزه بیماری‌های غیرواگیر مثل دیابت و فشار خون خبر داد و افزود:‌ این بسته‌ها جهت ارائه خدمت و ارتقا سلامت جوانان تدوین شده و بر این اساس مراقبین سلامت در حاشیه شهرها و خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی شهر و روستا یا شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت فعالیت خود را انجام می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس چارت تشکیلات برخی از دانشگا‌ها 2 نیرو جهت ارائه خدمات در قالب بسته‌های خدمتی در نظر گرفته‌اند.