به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس سیدحسین هاشمی با اشاره به اینکه مسکن مهر مشکلات زیادی داشت و دولت یازدهم تصمیم گرفت با وجود همه مشکلات آن را به اتمام برساند.

وی بیان داشت: کمبودهای سایت‌های مسکن مهر در بخش دسترسی مناطق، کلانتری‌ها، مساجد و مدارس بوده است. 327 هزار واحد مسکن مهر سهم استان تهران بوده است که بیش از 230 هزار واحد مسکن مهر تحویل داده شده است که از این تعداد 15 هزار واحد دارای مشکل آب،برق و گاز است.

هاشمی یاد آور شد: برای تسهیل تکمیل و واگذاری واحدهای مسکن مهر مقرر شد وام مسکن مهر از 25 میلیون تومان به 30 میلیون تومان افزایش یابد

هاشمی با اشاره به اینکه با این روند تا پایان امسال و سال آینده تعهدات استان تهران در تحویل واحدهای مسکن مهر به پایان می‌رسد بیان داشت: ‌15 هزار واحد مسکن مهر تا یک ماه آینده آماده بهره برداری است.

استاندار تهران گفت:‌وام مسکن مهر در ابتدا 20 میلیون تومان بود که در مرحله نخست 25 میلیون تومان و در مرحله دیگر با پیشنهاد خودم به هیات دولت به 30 میلیون تومان افزایش یافت.

وی با اشاره به تکمیل مدارس سایت‌های مسکن مهر استان تهران همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید گفت:‌سال گذشته با مشکلاتی در تکمیل مدارس مسکن مهر مواجه بودیم که امسال مشکلات جدی تر است بر این اساس همه دستگاه‌های اجرایی مسئول، با ابتکار خاص خود در حال حل این معضل هستند تا رفع شود و امیدواریم تا سال آینده مشکل تامین فضای آموزشی واحد‌های مسکن مهر استان حل شود.