به گزارش پارس ، محمد جواد کبیر در گفتگو با مهر، افزود: با اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به سازمان بیمه سلامت بدهی های ما به مراکز طرف قرارداد و بیمارستان ها آغاز شد بطوریکه ۲۵۰ میلیارد تومان برای سطح اول خدمات مراکز درمانی در مناطق روستایی و شهرهای دارای جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر پرداخت شد و ۲۵۰ میلیارد تومان نیز به حوزه بیمارستانی در سراسر کشور تخصیص یافت.

وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم پرداخت ها و بدهی بیمارستان ها به روز شود، تاکید کرد: درست نیست طلب بیمارستان هایی که زیر بار تعهد رفته اند به موقع پرداخت نشود و آنها در ارائه خدمات دچار مشکل شوند به همین دلیل در سال جاری سعی می کنیم پرداخت بدهی هایمان را به بیمارستان ها به روز انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: با توجه به اینکه ۹۵ درصد منابع سازمان از منابع عمومی نیست بنابراین باید تمهیدات لازم اندیشیده شود تا درآمد عمومی به موقع تخصیص داده شده تا شرمنده مراکز درمانی نشویم.

کبیر با اشاره به اینکه با تخصیص اعتبارات وضعیت بدهی ها به مراکز درمانی، داروخانه ها و بیمارستان ها بهتر می شود و بحران فعلی ایجاد شده تعدیل خواهد شد، افزود: بدهی های ما ناشی از عدم دریافت تخصیص هایمان است و اگر این اتفاق سریع رخ دهد و مطالبات ما نیز پرداخت شود به هیچ عنوان پول را نزد خود نگه نمی داریم و به مراکز درمانی و خدمات رسان پرداخت خواهیم کرد.

به گفته وی، براساس اسنادی که تا به حال دریافت کرده ایم در سال ۹۴ تا امروز ۱۷۰۰ میلیارد تومان به مراکز طرف قرار داد، بیمارستان ها و داروخانه ها بدهی داریم که با توجه به تخصیص بخشی از اعتباراتمان، پرداخت های ماه ابتدایی سال تازه آغاز شده است.

کبیر با اشاره به اینکه ۷۰۰ میلیارد تومان نیز از دستگاه های مختلف طلب داریم، گفت: در حال حاضر ۷ الی ۸ دستگاه به ما بدهکار هستند که میزان حق بیمه دستگاه هایی که باید به بیمه سلامت پرداخت کنند نیز مبلغ قابل توجهی است که اگر بدهی های خود را بدهند ما نیز می توانیم مطالبات مراکز درمانی را به موقع پرداخت کنیم.