به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری مهر دکتر انوشیروان محسنی بندپی ، به آمار اشتغال مددجویان اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در سال گذشته ۳۷ هزار شغل برای مددجویان تحت پوشش ایجاد شد و در سال جاری نیز برنامه‌ریزی و هدفگذاری‌ ما تا پایان سال برای بیش از ۴۰ هزار شغل می‌رسد.

وی تاکید کرد: هر ساله اعتبارات ویژه اشتغال و وام قرض‌الحسنه اشتغال برای مددجویان تحت پوشش در نظر گرفته می‌شود، بطوریکه از سوی بانک مرکزی به همه بانک‌ها دستور داده شده که ۵۰ درصد منابع اشتغال را تا پایان شهریورماه در اختیار ما قرار دهند.

رئیس سازمان بهزیستی از ایجاد ۱۰هزار شغل برای مددجویان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: بر اساس تفاهمنامه‌ای که با بانک‌ها امضا شده است، تعداد افرادی که در سال جاری از طریق وام‌های خودکفایی شاغل می‌شوند، افزایش پیدا می‌کند.

بندپی به طرح‌های اشتغالزایی مددجویان اشاره کرد و افزود: توانمندسازی افراد تحت پوشش از طریق ارائه آموزش، پرداخت وام و ... انجام می‌شود و هر ساله تعداد زیادی از مددجویان با این شرایط صاحب شغل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۱۰ درصد از افراد تحت پوشش از چرخه حمایت خارج می‌شوند، تاکید کرد: به همین نسبت مددجوی جدید پشت نوبتی نیز جایگزین آنها شده و از خدمات و تسهیلات سازمان بهزیستی با توجه به نیاز بهره‌مند خواهند شد.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی، سقف وام‌های خودکفایی پرداختی به مددجویان ۱۰ میلیون تومان است که البته در برخی مواقع ممکن است این مقدار افزایش پیدا کند.