~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا مجید صادقی‌راد در گردهمایی مسئولان کمیته‌های بیمه و درمان خانه‌های کارگر سراسر کشور در ساوه افزود: سال گذشته حدود 100 هزار بیمار خدمات بستری مراکز تامین اجتماعی کشور را دریافت کرده‌اند و در این حوزه رشد 13 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی با اشاره به ارائه خدمات تامین اجتماعی به بیش از 40 میلیون ایرانی، بیان کرد: در سال گذشته 55 میلیون نفر مراجعه به پزشک در بیمارستان‌های تامین اجتماعی کشور گزارش شده است که با توجه به بضاعت این سازمان رقم قابل ملاحظه‌ای است.

وی با تاکید بر اینکه باید حافظ منابع سازمان باشیم، تصریح کرد: اولویت ما به موقع انجام دادن وظایف و اجرای قوانین و دفاع از حقوق مستمری بگیران است.

صادقی‌راد با بیان اینکه ماهانه 4000 میلیارد تومان مستمری از سوی این سازمان پرداخت می‌شود، افزود: از مجموع بودجه این سازمان 16.600 میلیارد تومان در حوزه درمان صرف می‌شود که رشد بسیار جهشی داشته است.

"طرح تحول"، هزینه‌های تامین اجتماعی را افزایش داد

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور گفت: اجرای طرح تحول سلامت هزینه‌های سازمان را در حوزه درمان افزایش داده است.

صادقی‌راد با بیان اینکه شرایط سازمان در ابتدای طرح تحول سلامت مقداری بغرنج بود، افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته و اعمال سیاست های حمایتی در حوزه درمان توانستیم از این شرایط عبور کرده و خدمات خود را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه نباید نگاه ما به سازمان جزئی و منطقه‌ای باشد، اظهار کرد: باید کلان‌نگر باشیم و کلیت سازمان را بنگریم تا انتظارات مردم به طور عادلانه برآورده شود.

وی با اشاره به نوع خدماتی که از سوی سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌شود، اظهار کرد: ارائه خدمات درمانی در نقاط مختلف کشور با توجه به شاخص‌هایی نظیر جمعیت، تعداد بیمه شدگان و توان سازمان انجام می‌شود و در حوزه خدمات توسعه‌ای نگاه ما کلان‌نگری است.

صادقی راد با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به موازات وزارت بهداشت به مردم خدمات درمانی ارائه می‌دهد، افزود: این سازمان خدمات درمانی خود را مطابق با قوانین وزارت بهداشت انجام می‌دهد، البته با توجه به حجم بیمه شدگان در هر منطقه به مراتب خدمات متنوعی ارایه می‌شود.

به گفته وی، اکنون سازمان تامین اجتماعی مانند وزارت بهداشت برنامه تربیت نیروی انسانی متخصص را در حوزه سلامت در دستور کار دارد تا بعد از تربیت نیروی انسانی متخصص به مجموعه خدمات درمانی برگشته و خدمت‌رسانی کنند.

وی تجهیز امکانات مراکز درمانی و نیز تامین آمبولانس و سایر خدمات درمانی را نیز از اولویت‌های این سازمان در حوزه درمان برشمرد.

صادقی‌راد در خصوص ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان‌های این سازمان نیز گفت: طی سال 93 درصد اشغال تخت‌های بیمارستانی 76 درصد بود که کمتر از یک درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افرایش اشغال تخت را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: اعمال جراحی طی سال گذشته در بیمارستان‌های تامین اجتماعی برای 518 هزار و 438 بیمار انجام شد که بیش از دو درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد داشته است.

به گفته وی سازمان تامین اجتماعی دارای 71 بیمارستان با 9 هزار و 18 تخت فعال، هفت دی‌کلینیک با 63 تخت فعال، 71 پلی کلینیک، 86 درمانگاه تخصصی، 113 درمانگاه عمومی، پنج کلینیک مستقل دندانپزشکی و یک مرکز طب سالمندان است .