~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس حسین صفایی در نوزدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که صبح امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین سازمان تعاون روستایی کشور و شورای عالی استان‌ها به امضا خواهد رسید.

وی تصریح کرد: اکثر قریب به‌اتفاق  روستائیان عضو سهامدار تعاون روستایی کشور هستند و نهاد شوراهای اسلامی روستاها و شهرها می‌توانند نظارت و همکاری خوبی را با سازمان تعاون روستایی کشور داشته باشند.

وی با بیان اینکه هدف از امضای این تفاهم‌نامه استفاده از ظرفیت شوراهای شهر و روستا جهت نظارت بیش‌تر بر عملکرد تعاونی‌های روستایی بوده، بیان داشت: کشاورزان مشکلات زیادی دارند که این تعامل و همکاری می‌تواند در کاهش این مشکلات مؤثر باشد.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور اضافه کرد: بیش‌ترین فعالیت تعاون روستایی‌ها ارائه خدماتی از جمله توزیع سموم و نهاده در بین کشاورزان و روستائیان است.

صفایی با بیان اینکه هم‌اکنون 7 هزار تعاون روستایی در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: در کنار این تعداد 670 اتحادیه شهرستانی و استانی فعال هستند.

وی در پایان گفت: علاوه بر فعالیت این تعداد تعاونی‌ها هزار و 100 تعاون روستایی در کشور فعال هستند که فعالیت‌های مالی را انجام می‌دهند.