به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا گیتی صادقیان با اشاره به عوارض اکستنشن مژه برای افزایش طول و حجم مژه‌ها، اظهار کرد: کنده شدن مژه‌های طبیعی از خطرات اکستنشن با دفعات متعدد است. با آسیب دیدن ریشه‌ها امکان رشد مژه طبیعی وجود ندارد و در صورتی که اضافه کردن مژه مکرر و بدون فاصله انجام شود، می‌تواند به ریشه مژه‌ها آسیب وارد کند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه ریزش مژه‌ها در صورتی که غیر طبیعی نباشد در 24 ساعت نخست اکستنشن طبیعی است، ادمه داد: چسب‌هایی که در کاشت مژه استفاده می‌شوند، می‌توانند باعث ایجاد حساسیت و اگزمای دور چشم شوند.

صادقیان با بیان اینکه به طور کلی اکستنشن در ایجاد گل مژه نقشی ندارد، ادامه داد: آلوده بودن دست شخصی که اکستنشن را انجام می‌دهد نیز می‌تواند موجب بروز عفونت‌های لبه پلک و مژه شود.

وی با بیان اینکه زمان مجاز برای اکستنشن مژه حداکثر 8 هفته است، اضافه کرد: استفاده مکرر از مژه مصنوعی در دراز‌مدت به مژه‌های طبیعی فرد آسیب وارد می‌کند و در نهایت موجب ریزش مژه‌های طبیعی می‌شود که دیگر برگشت‌پذیر نیست.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد: به صورت کلی استفاده از مژه مصنوعی بهتر از اکستنشن مژه است. اما مژه مصنوعی هم می‌تواند به مژه‌ها، منافذ و فولیکول‌های مو آسیب بزند و منجر به ایجاد التهاب در لبه پلک و مژه شود.

صادقیان گفت: چسب‌هایی که برای اضافه کردن مژه استفاده می‌شود، نباید موجب کنده شدن مژه‌های اصلی شود.