به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس عظیم بابایی در خصوص رویکرد جدید در شهرداری تهران با عنوان طرح پایش مینیاتوری نگهداشت شهر گفت:‌ در 10 سال گذشته زیرساخت ها را در شهر تکمیل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تهران را به یک کارگاه عمرانی تبدیل کرده بودیم، گفت: طرح های جهادی انجام شد و کارهای خوبی برای جنوب شهر تهران صورت گرفت. فضای سبز توسعه یافت و تقریبا فاصله بین شمال و جنوب کم شد.

شهردار منطقه 6 با بیان اینکه کیفیت بخشی به زندگی شهروندان از اولویت‌ها در شهرداری تهران است گفت: شهرداری تهران از سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی تبدیل شد.

وی با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌های مذهبی با رویکرد جهادی انجام شد، گفت: با اجرای طرح تفصیلی رانت اطلاعاتی برطرف شد.

شهردار منطقه ۶ همچنین به احداث پروژه‌هایی مانند تونل توحید، رسالت، نیایش، تکمیل برج میلاد، ساخت بزرگراه امام علی اشاره کرد و گفت: تهران را به عنوان شهر جهانی می‌شناسند و رشد چشمگیری در فضاهای اجتماعی صورت گرفته است.

وی همچنین به بحث ارتقای سلامت شهروندان اشاره کرد و گفت: ایستگاه های ورزشی با پیوست‌های اجتماعی در شهر ایجاد کرده‌ایم.

بابایی همچنین به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و بحث زیباسازی پایتخت اشاره کرد و گفت: کوچک‌سازی و برون‌سپاری فعالیت‌های شهرداری از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در تهران بوده است.

وی با تأکید بر اینکه بعد از 10 سال که شهر را تبدیل به کارگاه عمرانی کردیم، امروز باید شهر را تبدیل به کارگاه فرهنگی کنیم و تقریبا زیرساخت‌ها آماده شده است.

شهردار منطقه 6 با بیان اینکه در حال حاضر محلات با یکدیگر آشنا شده‌اند، گفت: باید بحث رفتارسازی و فرهنگی در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همیشه نباید عملیات کرد، گفت: باید تثبیت هم کنیم، در حال حاضر به مقطعی رسیده‌ایم که زیرساخت‌ها ایجاد شده و باید آن را تثبیت کنیم و بهره‌برداری کنیم که این اقدامات جزو خواسته های مردم است.

بابایی بیان کرد: باید فضایی بیشتر برای آرامش و آسایش شهروندان ایجاد کنیم.

وی به بحث نگهداشت در شهر تهران اشاره کرد و گفت: نگهداشت در حوزه عمران،ترافیک و اجتماعی و حوزه خدمات شهری باید ایجاد شود.

وی با تأکید بر بازگشت به هویت ایرانی ـ اسلامی گفت: باید هویت محلات احیا شود.

شهردار منطقه ۶ همچنین از بازسازی مساجد خبر داد و گفت:‌تعدادی مسجد هم در تهران ساخته‌ایم.

به گفته بابایی، مردم رغبت بیشتری به کار محلی دارند و باید در تمامی حوزه‌ها فرهنگسازی لازم صورت گیرد.

بابایی با بیان اینکه باید به دنبال نخبه‌پروری باشیم، گفت: نباید نیروی وارداتی داخل شهرداری شود، باید از نخبه‌هایی که خودمان پرورش داده‌ایم و ارتقا پیدا کرده‌اند استفاده کنیم.

به اعتقاد بابایی پایش شهر چندوجهی است.

وی با بیان اینکه دنبال طرح جهادی نیستیم اما به دنبال رویکرد جهادی هستیم، گفت: طرح جهادی برای روزهای اول بود، باید به سمت توسعه فرهنگی با رویکرد جهادی قدم برداریم.

وی با بیان اینکه نفس تهران به شمارش افتاده است گفت: اگر مردم کمک نکنند نمی توانیم قدم از قدم برداریم، شهر متعلق به مردم است.

وی به بافت فرسوده در شهر تهران اشاره کرد و گفت: با مدیریت یکپارچه می‌توان این مشکل را برطرف کرد. باید کار را در بافت فرسوده به مردم واگذار کنیم.

وی همچنین بااشاره به بحث محیط زیست در تهران گفت: چند نفر باید برای آلودگی هوا تصمیم بگیرند، با یکپارچه کردن مدیریت می‌توان مشکل را برطرف کرد.

وی همچنین به مسکن‌های مهر اشاره کرد و گفت: می‌توانستیم همین اقدامات را در بافت فرسوده که زیرساخت ها هم فراهم بود انجام دهیم و مسکن مهر را در آنجا بسازیم. همین حالا مسکن های مهر یک حاشیه‌نشینی‌های جدید برای تهران ایجاد کرده است.