~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس لیدا نیک‌روش مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی با بیان اینکه توزیع کتب درسی دوره متوسطه اول و دوم از 15 شهریور در استان‌ها آغاز شده است، اظهار داشت: کتب درسی دوره متوسطه اول و دوم استان‌های تهران و البرز از فردا از طریق کتابفروشی‌‌ها و فروشگاه‌های لوازم‌التحریر توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام کتب درسی 60 درصد استان‌ها در بین کتابفروشی‌ها توزیع شده است، افزود: در مابقی استان‌ها چند کتاب پایه نهم باقی مانده است که تا چند روز آینده نیز ارسال می‌شود.

نیک‌روش با اشاره به اینکه پوستر قیمت کتاب‌های درسی بین تمام کتابفروشی‌ها توزیع شده است، ادامه داد: تمام کتابفروشی‌ها موظف هستند پوستر قیمت کتب درسی را در معرض دید عموم قرار دهند.

وی با بیان اینکه با بیش از 5 هزار کتابفروشی هماهنگی‌های لازم انجام شده است، افزود: در سال تحصیلی جدید 124 میلیون جلد کتاب درسی در قالب 858 عنوان در بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.

مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی ادامه داد: برای معلمانی که کتاب‌های درسی پایه پنجم و نهم را در سال تحصیلی جدید تدریس می‌کنند، این کتاب‌ها با 90 درصد تخفیف در اختیارشان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه صحافی کتاب‌های درسی به خوبی انجام شده است، تصریح کرد: کتاب‌های درسی دانش‌آموزان نیاز به سیمی کردن ندارد و هیچکدام از کتاب‌ها ورق ورق نخواهد شد.