به گزارش پارس به نقل از فارس«آسکار اردون» جانشین رئیس اداره ملی تحقیقات جنایی هندوراس اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون 83 زن در شهر «سن‌ پدرو سولا» واقع در شمال‌غربی هندوراس به صورت کاملا فجیعی کشته شده‌اند.

آمارهای منتشر شده از سوی اداره ملی تحقیقات جنایی در روزنامه «لاپرنسا» حاکی از آن است که بیشتر زنان هندوراسی در شهر «سن پدرو سولا» دومین شهر مهم هندوراس کشته می‌شوند.

در این راستا «سویاپا کاسترو» از اعضای انجمن حمایت از صلح و عدالت در شهر « سولا» به اظهار نظر پرداخت و گفت که بیشتر زنانی که در این ناحیه کشته می‌شوند پیش از کشته شدن هتک حرمت شده و مورد سوء‌استفاده جنسی قرار می‌گیرند.

وی همچنین اذعان داشت که اکثریت زنانی در این شهر جان خود را از دست می‌دهند با باندهای خطرناک جرائم سازمان یافته همکاری می‌کنند؛ این زنان عموما یا توزیع کننده موادمخدر هستند و یا با تن‌فروشی و اخاذی از افراد پولدار این شهر، امرار معاش می‌کنند.

«سویاپا» همچنین اذعان داشت که متأسفانه تنها 4 درصد از پرونده‌های قتل زنان هندوراسی مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

مرکز مطالعات زنان «سانتا مارتیز» در ماه ژوئن سال جاری( خرداد ماه) اعلام کرد که آمار کشتار زنان در هندوراس افزایش قابل‌توجهی داشته است.

طبق گزارش‌های دریافتی تاکنون حدود 233 هزار زن هندوراسی قربانی خشونت شده و به قتل رسیده‌اند اما تنها پرونده 6 درصد از آن‌ها به دادگاه برده شده‌ است.

علاوه بر این رصدخانه دانشگاه ملی مستقل هندوراس پیرامون بحران خشونت، ضمن ارائه آمار دقیقی از کشتار زنان هندوراسی، از قتل 68 نفر از هر 100 هزار نفر جمعیت هندوراسی در سال 2014 خبر داد؛  این آمار نشان می‌دهد که روزانه 16 هندوراسی به قتل می‌رسند.

خشونت علیه زنان و عدم رسیدگی به آن به عنوان امری رایج در هندوراس تلقی می‌شود.

هندوراس در زمینه بحران زن کشی از گوآتمالا و مکزیک نیز پیشی گرفته و بیش‌ترین نرخ آماری را در این زمینه دارا می‌باشد.

طبق آمار گروه‌های فمینیستی در این کشور در سال 2012، 606 و در سال 2013 بالغ بر 629 زن در اثر این اعمال به قتل رسیده‌اند.

هندوراس در گزارش سال 2011 نیز در صدر فهرست کشورهای دارای بیشترین آمار قتل قرار داشت و ونزوئلا سوم بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که میزان قتل‌های مرتبط با جرائم سازمان یافته و باندهای تبهکاری در قاره آمریکا به 30 درصد افزایش یافته است.

کلمبیا، آفریقای جنوبی، برزیل و مکزیک دیگر کشورهایی هستند که بالاترین میزان قتل در آن‌ها ثبت شده است.