به گزارش پارس به نقل از ایسنا در پنجمین مجمع شهرداران آسیایی، فاطمه شاهین ضمن بیان این مطلب افزود: زمانی که از گذشته به آینده می‌رویم، مهمترین موضوع هویت، ذات و اعتقاد ما است که این مسئله در آسیا به خوبی مشهود است.

وی با بیان اینکه باید فرهنگمان را در آغوش بگیریم و دنیای بهتری برای آیندگان بر جای بگذاریم، عنوان کرد: ما به عنوان شهرهای آسیایی با وجود تفاوت زبان صاحب یک فرهنگ واحد هستیم و باید اشتراکات‌مان را تقویت کنیم.

شاهین با اشاره به ارتباط تجاری غازیانتپ با 200 کشور تصریح کرد: ما با هیاتی تجاری به تهران آمدیم تا با شکل گیری ارتباط با این کلانشهر بتوانیم اندیشه احیای راه ابریشم را محقق کنیم.

شهردار غازیانتپ ادامه داد: دین ما دین رحمت است و ما باید پیغام کتاب الهی را به خوبی درک و اجرا کنیم و در مرحله بعد در زندگی به کار بندیم.

شاهین در ادامه با بیان اینکه نشست شهرداران آسیایی می‌تواند در بنا کردن صلح در جهان موثر باشد، گفت: مسئولیت ما سنگین است و باید با تقویت اشتراکات فرهنگی، جهان بهتری را برای فرزندانمان بسازیم.

شهردار استانبول: توجه به گردشگری و توریسم از اولویت‌های این اجلاس است

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست شهردار استانبول توجه به گردشگری و توریسم را از اولویت‌های پنجمین نشست هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی دانست.

قدیر توپباش، شهردار استانبول و رئیس پنجمین نشست هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی (UCLG AMF) در پیامی که توسط یکی از همراهانش در مجمع قرائت شد، اعلام کرد: این نشست با همفکری که در سطح آسیا ایجاد کرده است، می‌تواند یک قدرت ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک آسیا و جهان به یک شهر تبدیل خواهند شد، اعلام کرد: بیشترین جمعیت جهان در شهرها سکونت دارند و در آینده‌ای نزدیک تعداد شهرهای بزرگ به 27 عدد می‌رسد که بیشتر این شهرها در آسیا قرار دارند.

شهردار استانبول در ادامه با بیان اینکه به دلیل وجود راه‌های استراتژیک در آینده‌ای نزدیک بخش زیادی از اقتصاد و گردشگری در آسیا متمرکز خواهد شد، گفت: تکنولوژی‌های جدید، نرم افزارهای به‌روز، تولیدات و محصولات جدید به زودی در آسیا افزایش خواهد یافت و به همین دلیل اهمیت این قاره کهن را افزایش خواهد داد.

توپباش که به دلیل مشغله کاری نتوانسته در پنجمین نشست هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی شرکت کند در ادامه پیام خود که توسط یکی از همکارانش قرائت شد، با اشاره به سخنی از مولانا گفت: آینده نسل‌های بعدی توسط ما رقم خواهد خورد و برهمین اساس موظف هستیم آینده نسل‌های بعدی را به خوبی بنا کنیم.

وی گرما، جنگ داخلی و مهاجرت را مشکل دنیای امروز برشمرد و ادامه داد: باید با همفکری شهرداران آسیایی از این مشکل رهایی یابیم و برای آیندگان دنیایی بهتر و زندگی آرامتر ایجاد کنیم.

شهردار استانبول در ادامه پیام خود با بیان اینکه برای ایجاد زندگی بهتر به تجارب شهرداران آسیایی نیازمند هستیم، افزود: شهرداران شهرهای آسیایی به دلیل جغرافیای مشترک و اشتراکات فرهنگی و تاریخی، می‌توانند راه حلی کاربردی برای مشکلات فعلی بیابند و این مجمع محلی برای به دست آوردن این راه حل‌ها است.

وی با بیان اینکه شهرداران آسیایی با تکیه بر تجارت و علوم یکدیگر می‌توانند مشکلات را راحت‌تر حل کنند، گفت: هرچقدر همکاری‌های مشترک برای حل مشکلاتی اعم از بیکاری و... افزایش یابد دست آوردهای بهتری کسب خواهیم کرد و استانداردهای زندگی ارتقا می‌یابد.

وی در ادامه پیام خود با اشاره به بحران‌های موجود در آسیا افزود: متاسفانه در برخی مناطق بحران‌هایی را شاهد هستیم که صحبت کردن در مورد آینده را بی‌معنا می‌کند؛ چرا که در برخی از موارد شاهد مهاجرت پنج میلیون نفر به کشورهای دیگر هستیم که باید با راه حلی، این شرایط را متوقف کنیم و بشریت را با مرکز انسانیت به آرامش برسانیم چرا که ما نیازمند آرامش هستیم.

شهردار استانبول، آسیا را قلب انسانیت و بشریت دانست و گفت: مشکلات در همه جای دنیا دیده میشود اما ما باید برای متوقف کردن خون‌های ریخته شده راهکاری عملی پیدا کنیم.

وی در بخش دیگر پیام خود توجه به گردشگری و توریسم را یکی از اولویت‌های مهم دانست و ادامه داد: شهرداران حاضر در این مجمع به گسترش شهرها و پیشرفت آنها ایمان دارند و قطعا نتایج مثبت این نشست می‌تواند ما را در اجرای اهداف خود قوی‌تر و مصمم‌تر کند.

شهردار استانبول در پایان پیام خود برای برگزارکنندگان این نشست و شرکت کنندگان آرزوی موفقیت کرد.