به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگارانتیمی از محققان با حمایت وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) در حال کار بر روی روش جدیدی هستند که طعم و مزه گوجه‌ها را تا میزان زیادی بهبود می‌بخشد. تحقیقات نشان می‌دهد این روش به راحتی و بدون هزینه زیاد با استفاده از یک حمام گرم عملی می‌شود و دارای کارآیی زیادی خواهد بود.

عطر و طعم متمایز گوجه فرنگی به علت کوکتیل مواد شیمیایی است که همزمان با رسیدن میوه تولید می‌شود؛ اما بر‌اساس تحقیقاتی که به وسیله USDA ، Agricultural Research Service و دانشگاه فلوریدا انجام شده است، روش‌های ذخیره سازی معمولی وجود دارند که می‌توان طعم گوجه را به صورت راندمان بهینه سازی مهار کنند.

اگر زمانی که گوجه فرنگی از مزرعه کشاورزی خریداری می‌شود و دارای مزه عالی می‌باشد، به این دلیل است که در شرایط ایده آل- بلافاصله پس از چیدن و کاملا رسیده- به فروش می‌رسد.

بر اساس گفته‌های سرپرست تیم Jinhe Bai سرما باعث جلوگیری از شکل گرفتن ترکیبات عطر و طعم همچون 6-methyl، 5-hepten، 2-one، 2-methylbutanal و  2-phenylethanol و رسیدن گوجه فرنگی و آبدار شدن آن می‌گردد.

گفته می‌شود به جای فرستادن گوجه‌های سبز به سردخانه، تیم تحقیقاتی گوجه‌ها را به مدت 5 دقیقه در آب با دمای 52 درجه سانتی گراد (125 درجه فارانهایت) فرو برد، سپس آنها را سرد کرده و به اتاق حرارت منتقل کردند و این فرایند قبل از انتقال به سرد خانه 5 تا 13 درجه سانتی‌گرادی که دمای استاندارد برای حمل و نقل می باشد بود.

تیم تحقیقاتی دریافت در مقایسه با گروه کنترل، گوجه‌های فرآوری شده دارای طعم و بوی بهتری بودند و این بدان معنی است که سطح بالای طعم و مزه به ثمر نشسته است.