به گزارش پارس به نقل از قدس آنلاینزمانی که از خواب برمی خیزیم و چنین ورم ها یا کبودی هایی را زیر چشم ها می بینیم، طبیعی است که آرزو کنیم راه حلی وجود داشته باشد تا طراوت و زیبایی صورت حفظ شود. خوشبختانه راهکارهای متعددی برای مقابله و کاهش این مشکل وجود دارد تا ظاهر صورت و اعتماد به نفس تحت تاثیر قرار نگیرد.

گرچه انواع داروها و کرم ها در این زمینه به فروش می رسند اما برای پیدا کردن راه حل های مؤثر همیشه نیاز به صرف مبالغ زیاد نیست. به کمک چند ماده طبیعی می توانید با این ورم ها و تیرگی ها خداحافظی کنید و جلوه ای زیباتر به صورت خود ببخشید.

سیب زمینی

اگر شب ها بد می خوابید و عموما از ورم های زیر چشم رنج می برید،‌ همیشه یک سیب زمینی در یخچال داشته باشید تا بتوانید با این مشکل مقابله نمایید. حلقه های نازکی از سیب زمینی خنک برش بزنید و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی چشم های بسته بگذارید. سیب زمینی خواص ضدالتهاب دارد و ورم های نازیبای زیر چشم در زمان کوتاهی تسکین می دهد.

شیر

این خوراکی بی نظیر به کاهش التهابات و تیرگی های اطراف چشم ها کمک می کند. خواص شیر موجب تغذیه و رطوبت رسانی به این قسمت های پوست می شود و طراوت را به چهره بازمی گرداند. به علاوه، یک پاک کننده طبیعی نیز محسوب می شود. دو تکه پنبه را در شیر تازه خیس کنید و به مدت 20 دقیقه روی چشم ها بسته قرار دهید. شیر به از بین رفتن احتباس آب بدن کمک می کند و احساس آرامش و شل شدن را در پی دارد. برای بهره مندی از تاثیرات خوب شیر توصیه می شود این کار را هر روز تکرار کنید.

خیار

رایج ترین راهکار برای مقابله با کبودی و ورم زیر چشم ها خیار است. خیار سرشار از آب و آنتی اکسیدان هاست که در تامین رطوبت پوست و کاهش التهابات مؤثر خواهد بود. دو حلقه خیار را برش بزنید و به مدت 20 دقیقه روی چشم های بسته قرار دهید. خواص ضدالتهابی خیار به کاهش این مشکل در زمان کوتاهی کمک می کند.

ویتامین E

برای مراقبت از صورت و به عبارت کلی تر پوست، ویتامین E ماده ای است که نباید از برنامه زیبایی حذف شود زیرا خواص رطوبت رسانی، ضدالتهاب و ترمیمی دارد. مخلوطی از چند قطره ویتامین E  و آب تهیه کرده و دو تکه پنبه را در این مایع خیس کنید. سپس آنها را به مدت 20 دقیقه روی چشم های بسته قرار دهید.

متوجه خواهید شد که چشم ها بسیار شاداب تر و جوان تر شده اند. به علاوه، ویتامین E یک مکمل غذایی ایده آل برا ی اطراف چشم هاست و از ایجاد چین و چروک نیز پیشگیری می کند.

دمنوش بابونه

خواص ضد التهاب و خنک کنندگی بابونه باعث شده تا دمنوش این گیاه ماده ای بی نظیر برای مقابله با ورم های زیر چشم به حساب آید. دو عدد چای کیسه ای بابونه را در آب سرد خیس کرده و سپس به مدت 15 دقیقه روی چشم های بسته قرار دهید. این کار را می توان دو بار در روز، هنگام خوابیدن و بیدار شدن تکرار کنید.

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ علاوه بر اینکه به از بین رفتن سلول های مرده جمع شده روی پوست کمک می کند، در بهبود ورم و کبودی های نازیبای زیر چشم نیز مؤثر است. یک تخم مرغ را در ظرفی شکسته و سفیده آن را جدا کنید. با یک قلم مو سفیده را روی تمام صورت و به خصوص اطراف چشم بمالید. مراقب باشید که سفیده وارد چشم نشود. بگذارید تا سفیده ها کاملا خشک شود. سپس با سرد کاملا صورت را بشویید.

قاشق سرد

جالب است بدانید که قاشق سرد یک وسیله مفید برای رفع ورم و کبودی اطراف چشم است. این یک راهکار عالی است زیرا پوست را جوان و محکم می کند. در این صورت شما به یک لیوان آب یخ و چهار قاشق نیاز دارید. دو قاشق را در آب گذاشته و روی چشم های بسته قرار دهید. در فاصله دو قاشق دیگر را در آب بگذارید تا در مدتی که قاشق های اول سرمای خود را از دست می دهند، آنها آماده باشند. سپس قاشق ها را با هم عوض کنید. این کار را چند دقیقه تکرار کنید تا ورم چشم ها کاهش یابد. البته می توانید از فواید آرام بخش این روش برای همه صورت استفاده نمایید.