به گزارش پارس به نقل از فارسسعید شیرکوند امروز در نشست خبری که در محل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد، اظهار داشت: ساخت سرویس‌های بهداشتی یک ایده خوب و یک ضرورت بود که در دولت گذشته برنامه‌ریزی شد و در واقع نیاز اضطراری بود، ساخت هزار سرویس بهداشتی را لحاظ کردند و ردیف بودجه هم برای آن گرفتند، در بعضی از استانها مکان‌سنجی خوبی انجام شد و در بعضی دیگر خیلی بد بوده است.

وی افزود: به این فکر نکرده بودند که سرویس بهداشتی آب، برق و نگهداری می‌خواهد.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: 140 سرویس بهداشتی در حال حاضر با مشکل مواجه است، 360 واحد سرویس بهداشتی در دست بهره‌برداری است و 400 مورد را هم با هماهنگی با دستگاه‌ها در مدار قرار می‌دهیم.

شیرکوند تأکید کرد: سازمان میراث فرهنگی موظف نیست سرویس بهداشتی بسازد مگر اینکه بودجه عمرانی دولت را به این امر اختصاص دهند.

وی در ادامه گفت: نمی‌دانم چه کسی در مغز ما کرده است که حاضریم 30 تا 40 هزار تومان برای خوردن یک غذا خرج کنیم اما برای رفع مسئله‌مان هزار تومان نمی‌خواهیم خرج کنیم.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه بزرگترین مشکل گردشگری ایران، سرویس بهداشتی است، گفت: اگر 10 سال دیگر هم مشکل سرویس بهداشتی این مملکت حل شود، کلاهم را 100 متر بالا می‌اندازم.

شیرکوند درباره تعیین تکلیف نهایی بهره‌برداری گردشگری از جزیره آشوراده نیز اظهار داشت: این منطقه از نظر آب و هوایی و جغرافیایی، قابلیت گردشگری طبیعی را دارد و سالهاست که در آن اقداماتی انجام شده و تا مرحله واگذاری به یک شرکت هم پیش رفته است و در نهایت هم دادگاهی شد تا به سال 93 و دولت تدبیر و امید رسیدیم.

وی ادامه داد: سال گذشته مطرح شد که آیا از امکانات آشوراده استفاده بشود یا نشود که مسئولیت این موضوع بع گردشگری و محیط زیست سپرده شد، محیط زیست اعلام کرد که گردشگری طبیعی بلامانع است ما هم معتقدیم که بلامانع است اما اینکه گردشگری طبیعی به چه صورتی باشد و با چه تاسیساتی به یک مشاور سپرده شد تا برنامه آشوراده را تهیه کند و به تأیید ما و محیط زیست برسد اگر تأیید شود فعالیت آغاز خواهد شد.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: هفته گذشته نیز جلسه مشترکی با خانم ابتکار، رئیس محیط زیست داشتیم و مقرر شد کمیته سه‌گانه‌ای بر این کار نظارت داشته باشد امیدواریم تا یکی دو ماه آینده اقدامات در آشوراده اجرایی شود.

شیرکوند تصریح کرد: آشوراده هیچ پشت پرده‌ای ندارد معتقدم که هیچ نهادی، هیچ کارشناسی، هیچ دانشگاهی، هیچ و هیچ جایی و کسی به اندازه سازمان محیط زیست، نظر کارشناسی‌اش پذیرفته نخواهد بود.

وی صحبت‌های کارشناسان از جمله کهرم، مشاور ارشد رئیس سازمان محیط زیست را درباره آشوراده وهم انگیز خواند و گفت: اظهارات این افراد توهم است ما نه می‌خواهیم جت اسکی آنجا راه بیندازیم نه هتل‌سازی کنیم باورمان این است که نباید درهای آنجا را ببندیم تا گردشگر نرود مدیران کشور اجازه ندارند در هر حوزه‌ای از ترس مردن بروند خودکشی کنند.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در پاسخ به اینکه اگر توسعه گردشگری در آشوراده منجر به نابودی این جزیره شود در آینده شما برای پاسخگویی دیگر مسئولیتی ندارید و حضور نخواهید داشت، گفت: من برای امضای خودم ارزش قائلم و خانم ابتکار هم همین طور پس با کارشناسی کار را انجام می‌دهیم.