به گزارش پارس به نقل از مهر، طبق این تحقیقات ماه جولای (تیرماه) سال 2015، گرم‌ترین ماه سال از 1800 میلادی تاکنون بوده‌ است. تجهیزات ثبت دمای هوا، تقریبا از سال 1800 شروع به کار کردند.

طبق اطلاعات بدست آمده از ناسا که البته در هفته‌های آینده همچنان تحلیل‌های بیشتری بر روی آن صورت می‌گیرد، میانگین دمای هوا در جولای 2015، نسبت به جولای 2011، به اندازه‌ی 0.02 درجه‌ی سانتی‌گراد افزایش یافته است. البته فقط ماه جولای امسال گرم‌ترین نبوده و تقریبا دیگر ماه‌های سال 2015 نیز جزو گرم‌ترین ماه‌های تاریخ‌ بوده‌اند.

ناسا،NOAA  و دیگر آژانس‌های هواشناسی، از روش‌های متفاوتی برای آنالیز و محاسبه‌ی میانگین دمای ماهانه و سالانه استفاده می‌کنند. با این حال داده‌های مورد استفاده‌ی آن‌ها، معمولا اشتراک زیادی با یکدیگر دارد.

علاوه بر اطلاعاتی که از دستگاه‌های هواشناسی در 215 سال گذشته بدست آمده، بررسی حلقه‌های تنه‌ درختان، هسته‌ یخ‌های قطبی و صخره‌های مرجانی در اقیانوس‌ها نشان می‌دهد که دست کم در 4000 سال گذشته، زمین در گرم‌ترین حالت خود به سر می‌برد.

دانشمندان، پدیده‌ تغییر اقلیم را علت اصلی این گرما می‌دانند. قرار است که رهبران جهان، امسال در 30 نوامبر در پاریس دور هم جمع شوند و توافقنامه‌ جدیدی را برای محدود کردن تولید گازهای گلخانه‌ای امضا کنند.