به گزارش پارس، مهناز احمدی دستجردی در حاشیه همایش 'ستاره دخت های پایتخت معنوی ایران اسلامی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نتایج این طرح پژوهشی تا آخر تابستان امسال تحویل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری می شود تا براساس نتایج بدست آمده با همکاری نهادهای مسوول برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

وی یادآورشد : هم اکنون توانمند سازی دانش آموزان دختر خصوصا در مناطق محروم ، عشایری و مرزی کشور جزو برنامه های خاص آموزش و پرورش است و در دولت تدبیر و امید نیز نگاه ویژه ای به این مناطق وجود دارد.

احمدی دستجردی اظهار کرد: توانمند سازی زنان فرهنگی و ارتقای جایگاه آنها نیز از دیگر برنامه های وزارتخانه آموزش و پرورش است تا بتوانیم به نحو شایسته تری از ظرفیتهای این قشر استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در کشور قشر عظیمی از بانوان تحصیل کرده بیکار وجود دارد که اگر برنامه ای اندیشیده نشود با بحران روبرو خواهیم شد.

مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: باید تلاش کرد تا بخش خصوصی و NGO ها فعالتر شوند و از ظرفیتهای موجود استفاده کنند.

احمدی دستجردی عدم ارتباط صحیح بین دانش آموزان و اولیا و مربیان را از جمله مشکلات آموزش و پرورش اعلام کرد.

وی اظهار کرد: با انجام دو طرح سراسری 'بشری و مشکات' تلاش شده با ارائه برخی آموزشها به ارتقای سطح سلامت و بهداشت دانش آموزان و استحکام خانواده ها کمک شود.

وی طرح 'ستاره دخت' را یکی از طرحهای دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: هدف این طرح شناسایی ستاره های موفق دانش آموزان دختر در زمینه های علمی، اخلاقی، هنری، ورزشی است تا با تجلیل از آنها این الگوهای موفق برای دیگر دانش آموزان نیز شناخته شود.

همایش 'ستاره دخت های پایتخت معنوی ایران اسلامی' با حضور دانش آموزان موفق و دارای رتبه های علمی خراسان رضوی به مدت یک روز در مشهد برگزار شد.