به گزارش پارس به نقل از فرادید، دانشمندان متوجه شده اند که افراد روانپریش کمتر در مقابل "خمیازه های مسری" از خود عکس العمل نشان می دهند. تمامی پستانداران در این عادت مشترک هستند که در مقابل خمیازه اختیار خود را از دست می دهند و خمیازه می کشند.  

محققان دانشگاه بیلور در تکزاس در مقاله ای که در مجله "پرسونالیتی اند ایندیویجوآل دیفرنسسز" منتشر کردند، می گویند ۱۳۵ دانشجو را برای ردیابی حالتهای خودخواهی شدید، بی رحمی، و سرکشی مورد آزمایش قرار دادند.  

به این دانشجویان تصاویری از حالتهای مختلف چهره از جمله خمیازه کشیدن را نشان دادند. دانشجویانی که رتبه بالایی در بی رحمی گرفته بودند، کمتر از بقیه با دیدن این تصاویر خمیازه می کشیدند.  

برآیان راندل، یکی از دانشجویان دوره دکترا که در این تحقیق مشارکت داشته، به روزنامه انگلیسی تایمز گفت: "خمیازه مسری یکی از نشانه های وجود حس همدردی در افراد است. این یک تحقیق واقعا جالبی است، اما به این معنی نیست که اگر کسی دچار خمیازه مسری نشود، حتما عیب و ایرادی دارد."  

راندل افزود: "در بابونها، سگها، یا شامپانزه ها معمولا خمیازه اول را مرد سرکرده گروه می کشد و به دنبال او بقیه شروع به خمیازه کشیدن می کنند."