به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین، حجت الاسلام محمدرضا درانی، استاد حوزه و دانشگاه در میزگرد" نقش روابط زن و مرد در طلاق"  گفت: متاسفانه درصد طلاقهایی که به خاطر مسال جنسی و آشنا نبودن زوجین به این موضوع است افزایش یافته است.

او به آموزش مهارتها در این زمینه اشاره کرد و گفت: در آموزش رابطه زن و مرد و ازدواج درست ، رسانه نقش مهمی در فرهنگ سازی دارد مثلا همین سریال تنهایی لیلا اگر این دو نفر برای مشاوره ازدواج نزد من می آمدند قطعا مخالفت می کردم و قاطعانه اعلام می کردم که حق ندارید ازدواج کنید چون از دو فرهنگ و خانواده جدا هستند و تنها خانم احساساتی شده و شاید بعد از یک سال مرد نمیرد و زندگی آنها ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام درانی تاکید کرد: رسانه ملی مهمترین عامل در تغییر ذائقه مردم است چون حتی سریالهای تلوزیونی باعت شد که اسامی فرزندان هم تغییر کند و در یک دوره که سریال ستایش پخش می شد نام ستایش به سرعت در ثبت احوال بالا رفت. 

او ادامه داد: اگر رسانه فرهنگ سازی کرد مبلغان دینی هم به راحتی می توانند در مورد مسائل جنسی صحبت کنند و کسی مانع آنها نمی شود.

او با اشاره به اینکه نیاز برنامه ریزی فرهنگی در زمینه مهارتهای جنسی هنوز میان برنامه ریزان و مسئولان وجود ندارد گفت: ضرورت آن اگر احساس شود قاعدتا برنامه ریزی می کنند و البته این نیاز به زمان دارد و به این سادگی امکان ندارد.

متن کامل این میزگرد به زودی منتشر می شود.