به گزارش پارس به نقل از ایرنا، غلامعلی رفعت افزود: این افراد به دلیل بیمارهای تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان گرد و خاک از ساعت هشت صبح 17 مرداد تا امروز به بیمارستان ها، مراکز بهداشتی درمانی و پایگاه های اورژانس مراجعه کرده اند.

وی ادامه داد: در این مدت 814 نفر از مراجعه کنندگان سرپایی درمان و 70 نفر نیز بستری شدند.

رفعت گفت: با توجه به خشک شدن تالاب هامون و در نتیجه بروز طوفان گرد و خاک، مردم منطقه به علت مشکلات مختلف که عمده آنها بیماری های تنفسی و چشمی است به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها مراجعه می کنند.

رییس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل افزود: پایگاه های اورژانس درکنار مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها آماده ارائه خدمات به بیماران هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان وبلوچستان نیز گفت: در این مدت بیش از 98 هزار عدد ماسک بین مردم شمال استان توزیع شد.

رسول راشکی افزود: با آغاز وزش شدید باد همراه با گرد و خاک و حرکت شن های روان در چند روز گذشته در شهرستان های زابل، هیرمند، هامون، زهک و نیمروز واقع در شمال استان نیروهای عملیاتی هلال احمر در منطقه حاضر شدند.

استان سیستان وبلوچستان به دلیل بروز خشکسالی 17 ساله و وزش بادهای موسمی 120 روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و طوفان های شدید و گرد و خاک روبرو است که گاهی سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از 20 برابر حد استاندارد می شود.