به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دانشمندان دانشگاه تگزاس در آرلینگتون شیوه‌ای را برای ذخیره‌سازی جریان برق توسط سلول PEC در بازه‌های زمانی طولانی ارائه داده‌اند که امکان ارائه برق را در هر زمان مطلوب فراهم می‌کند.

سلول جدید دارای نوعی فتوالکترود ویژه است که فوتون‌های ورودی را به الکترون تبدیل می‌کند. این فتوالکترود هیبریدی تری‌اکسید تنگستن/دی‌اکسید تیتانیم (WO3/TiO2) می‌تواند الکترون‌ها را به صورت کارآمد و برای بازه‌های زمانی طولانی ذخیره کند و راه را برای ایفای نقش سلول‌های PEC در شبکه انرژی هوشمند هموار کند.

سلول جدید همچنین دارای یک باتری VRB است که نوعی سلول ذخیره‌سازی انرژی است و برای برآوردن نیازهای شبکه برق گزینه مطلوبی است.

این سلول می‌تواند بدون از دست دادن شارژ، برای بازه‌های زمانی دوام بیاورد، استفاده از آن در مقایسه با سلول لیتیم-یون ایمن‌تر است، در مقابل دماهای بی‌نهایت بالا و پایین ایمن است و می‌توان آن را به آسانی مقیاس‌بندی کرد.

دانشمندان به دنبال ساخت نمونه بزرگتری از این سلول هستند و امیدوارند این فناوری را بتوان برای یکپارچه‌کردن بهتر سلول‌های فتوالکتروشیمیایی در شبکه برق هوشمند به کار برد.

جزئیات این دستاورد علمی در مجله ACS Catalysis ارائه شده است.