به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگارانمحمد آقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مورد افرادی که در ازای همراهی بیمار پول دریافت می‌کنند، بیان کرد: اصولاً در دنیا پرستاران خصوصی از ارائه دهندگان خدمت محسوب می‌شوند و نمی‌توان از این موضوع ممانعت کرد.

وی ادامه داد: برخی اوقات بستگان و خانواده بیمار امکان حضور در کنار بیمار را ندارند و به همین دلیل از شخص دیگری می‌خواهند تا در ازای پرداخت پول از بیمارشان مراقبت کنند.

محمد آقاجانی، با اشاره به کمبود جدی نیروی پرستاری عنوان کرد:‌ ما به دلیل محدودیت جدی نیروی انسانی نمی‌توانیم همه خدماتی را که به عهده ماست به طور کامل ارائه دهیم، کمبود نیرو در قسمت‌‌های مختلف از جمله اتاق عمل، تکنسین بیهوشی و بهیاری دیده می‌شود اما این کمبود در نیروی پرستاری جدی‌تر است.

وی افزود: باید همه تلاش‌ها برای توسعه آموزش و جذب نیروی انسانی خصوصاً در گروه پرستاری به کار گرفته شود تا بتوانیم بر این مشکلات غلبه کنیم.

معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: وقتی به ازای هر یک تخت بستری یک پرستار در مجموع شیفت‌ها داریم یعنی نصف نیروی انسانی مورد نیاز را در اختیار داریم.

وی اضافه کرد: این آمار بسیار پایین است تا حدی که حتی پاسخگوی پایین‌ترین استاندارها هم نیست، لذا خیلی ار کارهای بیماران به گردن همراهان می‌افتد، کارهایی که وظیفه‌ی ماست.

این کارها عبارتند از غذا دادن، جابه‌جایی بیمار و حتی در برخی موارد انتقال نمونه آزمایش

بنابر این همراهان تصمیم می‌گیرند تا از پرستاران خصوصی برای ارائه بهتر خدمات و مراقبت‌ها کمک بگیرند.