به گزارش پارس به نقل از قدس آنلاینهویج یک خوراکی بسیار مهم برای سلامتی است اما به خاطر مقدار بالای بتاکاروتن، همچنین ویتامین های A، C، B1، B2، B3، B6، B9، E و K و مواد معدنی نظیر پتاسیم، منیزیوم، آهن، کلسیم و فسفر برای بینایی بسیار عالی و بی نظیر خواهد بود. به طوری که کمبود ویتامین A دربدن می تواند موجب شب کوری گردد. به علاوه، این ریز مغذی ها به پیشگیری از آب مروارید و استحاله ماکولای چشم مرتبط با افزایش سن نیز کمک می کند.

جالب است بدانید که اگر هویج را از عرض برش دهیم ساختاری مشابه چشم انسان دیده می شود. در واقع، خطوطی شبیه مردمک و عنبیه وجود دارد.  

هویج را می توان به شکل پخته و خام مصرف کرد و یکی از مزایای آن در هنگام پختن این است که خواص آنتی اکسیدانی برای سیستم بینایی را از دست نمی دهد. به علاوه، هویج مقدار قابل توجهی هیدرات کربن و فیبرهای غذایی دارد که فاقد چربی های اشباع و کلسترول است. همچنین هویج کم کالری است و خوراکی ایده آلی برای کنترل وزن نیز محسوب می شود.

توت فرنگی و دندان ها

اگر توت فرنگی را برش دهید متوجه ساختار جالب این میوه با دندان ها می شوید. توت فرنگی نه تنها سفیدکننده ای قوی برای دندان هاست بلکه می تواند سلامت و تقویت دندان ها را نیز تضمین کند. چنین تاثیری به خاطر تحریک سلامت لثه ها و حفره دهان است.

زنجبیل و معده

طب شرقی از قرن ها پیش زنجبیل را به عنوان یک داروی مفید برای تسکین دردهای معده معرفی می کرد. اگر با دقت به زنجبیل تازه نگاه کنید متوجه شباهت ظاهر آن با معده می شوید.

گوجه فرنگی و قلب

زمانی که گوجه فرنگی را برش می دهیم حفره هایی درون آن دیده می شود که دانه ها را در خود جای داده است. این ساختار شبیه قلب خواهد بود. به علاوه، گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است که این رنگدانه گیاهی از قلب در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند. البته خوراکی های دیگری مانند لوبیا و جعفری نیز با اینکه رنگ قرمز ندارند اما حاوی لیکوپن هستند.

لوبیا و کلیه ها

شباهت ظاهر لوبیا و کلیه کاملا آشکار است. به علاوه، لوبیا قدرت بالایی برای تصفیه این اندام ها دارد. در طب سنتی چین لوبیا برای بهبود و تقویت عملکرد کلیه ها بسیار مورد تایید است.

گردو و مغز

گردو به خاطر مقدار بالای اسیدهای چرب امگا 3، امگا 6 و امگا 9 میوه خشک بسیار مفیدی برای مغز است. اما نکته جالب در این باره این است که شکل چین و چروک و ظاهر گردو نیز تا حد بالایی شبیه مغز است. گردو رشد ترکیبات ناقل های عصبی را تحریک می کند و در حفظ تعادل شیمیایی مغز مؤثر خواهد بود. برخی تحقیقات ثابت می کند که مصرف منظم و متعادل گردو به مقابله با بیماری هایی نظیر افسردگی و دمانس کمک می کند.

آووکادو و رحم

آووکادو میوه ای با شباهت زیاد به رحم خانم هاست که فواید متعددی برای این اندام دارد. آووکادو سرشار از اسید فولیک است که این ویتامین بارداری را تسهیل می کند. به علاوه، اسید فولیک در کاهش احتمال پیشرفت دیسپلازی گردن رحم نیز مؤثر است که این بیماری یک مرحله پیش از سرطان محسوب می شود. نکته جالب دیگر در مورد آووکادو این است که نه ماه زمان لازم است تا این میوه برسد؛ درست مانند زمانی که جنین در رحم مادر سپری می کند.

کرفس و استخوان ها

ساقه های کرفس با شباهتی که  به استخوان ها دارند نقش مستقیمی در مقاومت استخوانی خواهند داشت. این سبزی خوشمزه حاوی مقدار زیادی سیلیسیوم است که ماده ای اساسی برای تقویت ساختار استخوان هاست. به علاوه کلسیم بالایی دارد که ماده مفید دیگری برای استخوان ها محسوب می شود. شباهت عجیب استخوان ها به کرفس تا حدی است که به اندازه آن 23% سدیم دارد.

موز و دست ها

موز دارای مقدار زیادی پتاسیم است که برای حفظ سلامت مفاصل و پیشگیری از تحلیل ماهیچه ها و مفاصل ضروری است. همچنین به یک دسته موز با دقت نگاه کنید؛ ساختاری شبیه انگشتان دست دارد.