به گزارش پارس به نقل از قدس آنلاین رئیس پلیس آگاهی استان یزد ضمن بیان مطالب فوق، با هشدار به شهروندان از آنها خواست جهت پیشگیری از سرقت توسط مأموران قلابی به توصیه های ذیل عمل نمایند:

1-  کلیه مأموران نیروی انتظامی، با لباس نظامی و یا با لباس شخصی حتی بدون درخواست فردی که مورد بازرسی قرار می گیرد، مکلف به ارائه نشان و کارت شناسایی خود می باشند. در صورتی که فرد مدعی کارتی ارائه نکرد، باید از وی بخواهید این کار را انجام دهد و بدانید که امر کاملا" قانونی و از حقوق مسلم شهروندان است.

2- در صورت ارائه کارت نیز، بدون تعجیل و با دقت آن را بررسی کنید، زیرا بعضی از سارقان حرفه ای ممکن است کارت شناسایی جعلی داشته باشند؛ تفاوت کارت جعلی با کارت واقعی مشهود است.

3- در بسیاری از موارد که سارقان، کارت یا حکم جعلی به همراه دارند، آن را خیلی سریع نشان می دهند و به فرد اجازه نمی دهند آن را بخوانند یا کنترل کند. این افراد معمولا" به صرف برخورداری از مهارت های کلامی و شناخت روحیات مخاطبان خود و با ایجاد اضطراب در آنان، افراد را به مأمور بودن خود قانع می کنند.

4- اگر فرد مدعی اصرار زیادی بر مأمور بودن خود دارد و به طور مثال اسلحه خود را جایی قرار داده است که به وضوح دیده شود، اما به هیچ عنوان حاضر به اثبات هویت خود و ارائه کارت شناسایی معتبر نیست، سریع با پلیس 110 تماس بگیرید و مشخصات فرد مدعی را اعلام کنید. موارد این چنینی به فوریت مورد رسیدگی قرار می گیرد.