به گزارش پارس به نقل از خانه ملت حمید رضا عزیزی فارسانی درباره 4 نفر پشت نوبتی برای بستری در هر تخت ICU، افزود: بدون‌شک برای رفع این معضل نیاز به افزایش تخت‌های بیمارستانی در بخش مراقبت‌های ویژه به شدت احساس می‌شود که البته تلاش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای آن است تا تخت‌های این بخش دو برابر شود.

نماینده مردم اردل، کیار، کوهرنگ و فارسان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ البته افزایش تقاضای بیماران برای بستری ماندن نیز سبب آن شده تا بیماران پشت نوبت بستری در تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه افزایش یایند بدان معنا که خانواده‌ها تمایل کمتری دارند تا بیماران را در منزل پرستاری کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری پایین بودن تعرفه‌ها و کاهش هزینه‌های بستری بیماران، تصریح کرد: با توجه به اینکه در بیمارستان های دولتی هزینه‌ها رایگان شده است تا جایی که گاهی شاهد بودیم بیمار بخش مراقبت‌های ویژه ترخیص شده اما خانواده‌ها از این اقدام ممانعت کرده‌اند که همین عامل باعث می‌شود تعداد بیماران پشت نوبتی نیز افزایش یابد.

وی تاکید کرد: امروزه نیاز به تخت‌های بیمارستانی دربخش مراقبت‌های ویژه در حدود 15 هزار تخت است که لازم است مرحله به مرحله این کمبود جبران شود تا بتوان در شرایط مطلوب قرار گرفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: واقعیت آن است که اگر اقدام ضربتی برای رفع معضل کمبود تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه صورت نگیرد بیمار مجبور است به بخش‌های خصوصی مراجعه کند که دراین شرایط نیز هزینه برای بیماران افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پیش از این رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران گفت: برای بستری در هر تخت ICUچهار نفر پشت نوبت هستند، که قرار است تعداد تختهای مراقبتهای ویژه امسال دو برابر می شود و به 5 هزار تخت برسد./