به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران حامد صفایی استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: در سال‌های اخیر بیماری‌های مربوط به پروستات به شدت افزایش یافته است که علت مهم آن نوع زندگی‌های افراد جامعه است.

وی با بیان اینکه پروستاتیت و سرطان پروستات دو بیماری بسیار شایع دستگاه ادراری- تناسلی هستند، تاکید کرد: بر خلاف بسیاری از تصوراتو باورها، بزرگ شدن غده پروستات همان سرطان پروستات نیست و بیماری اغلب مبتلایان به بزرگی پروستات با پیگیری و مراقبت زودرس و مناسب، به طور کامل قابل درمان است.

صفایی گفت: در حالی که سن مردان افزایش می‌یابد، در بسیاری از اقدامات ممکن است اندازه غده پروستات بدون آنکه سرطانی باشد،‌افزایش یابد.

وی افزود: بزرگی پروستات با سرطان پروستات تفاوت دارد و نمی‌توان گفت که پروستاتیت به سرطان پروستات تبدیل می‌شود.

صفایی خاطرنشان کرد: سرطان پروستات نوع بدخیمی است و بدخیم شدن سلول‌ها به معنی رشد غیر طبیعی و غیر قابل کنترل سلول‌های بدن است و این موضوع به هیچ عنوان در مورد پروستاتیت یا بزرگ شدن پروستات صدق نمی‌کند.

وی گفت: در اغلب جوامع سرطان پروستات دومین و یا سومین سرطان شایع است و در بین سرطان‌های دستگاه ادراری، شایع‌ترین نوع سرطان محسوب می‌شود ولی در دو حال سرطان پروستات ارتباطی با بزرگی پروستات یا پروستاتیت ندارد.