به گزارش پارس به نقل از فارس حمیدرضا ابراهیمی صبح امروز در نشست مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی فارس در سخنانی اظهار داشت: گسترش مواد مخدر از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در خانم‌ها است که در قالب برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی کمتر به این موضوع پرداخته شده و باید از تمام ظرفیت‌ها برای ارتقای آگاهی جامعه از مواد افیونی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای اطلاع بیشتر شرکت‌کنندگان در این همایش باید یادآوری کرد که رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر شخص رئیس جمهور، دبیرکل ستاد وزیر کشور و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان‌ها استانداران است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس تصریح کرد: وزارتخانه‌های آموزش‌ و پرورش، ورزش و جوانان، نیروی انتظامی، فرمانداری‌ها، گمرک و دیگر دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه این ستاد در کشور هستند که باید بیش‌ از پیش در ریشه‌کنی این معضل اجتماعی گام بردارند.

ابراهیمی بیان داشت: تمام سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باید در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع و بروز مواد افیونی در جامعه باشد، چراکه یکی از تهدیدهای مهم در متلاشی کردن کانون گرم خانواده است.

وی اضافه کرد: سازمان ملل روز 26 ژوئن مصادف با پنجم تیرماه را به‌عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نام‌گذاری کرده و به همین مناسبت 13 تن مواد مخدر غیردارویی در استان فارس امحا شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: 8.5 درصد خانم‌های مبتلابه مواد مخدر در چند سال پیش، به 9.8 درصد رسیده است که نیاز به توجه جدی از سوی متولیان فرهنگی، اجتماعی و دینی دارد.

ابراهیمی بیان داشت: مهم‌ترین و جدی‌ترین آسیب‌های اجتماعی گسترش مواد مخدر صنعتی به‌ویژه مخدر شیشه در میان جوانان است که این امر همسر و کودک‌آزاری را به دنبال داشته و برون‌رفت از این معضل نیاز به بازنگری و تغییر نگرش دارد.