به گزارش پارس به نقل از خراسان فراموش نکنيد که در خانه هاي تاريک دل انسان مي گيرد و ممکن است باعث احساس افسردگي شود بنابراين اگر به فکر جيب تان هستيد و علاقه منديد بدون روشن کردن لامپ اضافه و افزايش هزينه قبض برق، خانه تان روشن تر شود ادامه اين مطلب را بخوانيد.

در انتخاب پرده دقت کنيد: تا جايي که مي توانيد نور طبيعي را به خانه راه دهيد. اگر خانه شما مشرف به خانه همسايه ها نيست، از خريد پرده هايي با رنگ هاي تيره و ضخيم که مانع ورود نور طبيعي به خانه مي شود، خودداري کنيد.

مبلمان خانه را هوشمندانه انتخاب کنيد: مبلمان بزرگ و سنگين، تمام فضا را پر مي کند و موجب تاريکي خانه مي شود. به جاي آن مبلماني سبک انتخاب کنيد. رنگ آن نيز در تاريکي و روشنايي فضاي خانه تاثير زيادي دارد بنابراين مبلمان روشن بر مبلمان تيره ارجحيت دارد.

رنگ کف پوش خانه را روشن کنيد: با روشن کردن رنگ کف پوش خانه، فضاي شما بزرگ تر و روشن تر مي شود. اگر قادر به تعويض يا رنگ کردن آن ها نيستيد از زيراندازهاي روشن استفاده کنيد.

آينه ها را از ياد نبريد: با قرار دادن يک يا 2 آينه در اتاق تاريک، انعکاس نور در فضا بيشتر مي شود و در نتيجه خانه روشن تر و بزرگ تر به نظر مي آيد.

آينه هاي بزرگ با قاب هاي باريک بهترين انتخاب هستند زيرا بدون اين که فضايي را اشغال کنند، نور بيشتري را به خانه شما مي آورند.

تا جايي که مي توانيد از رنگ هاي روشن استفاده کنيد: رنگ ها، ابزار طراحي فوق العاده اي هستند. اگر شما تمام لوازم خانه تان را به رنگ تيره انتخاب کنيد، فضاي خانه شما خفه به نظر مي رسد. رنگ هاي تيره را محدود به يک ديوار خانه کنيد و ديوارهاي ديگر را با لوازمي به رنگ روشن تزيين کنيد.

لوازم تزييني را روشن انتخاب کنيد: به لوازم تزييني خانه تان نگاهي بيندازيد.

حجم زياد آن ها به خصوص آن ها که رنگ شان تيره است، خانه را کوچک و تاريک نشان مي دهد بنابراين تا جايي که مي توانيد تعداد آن ها را کم و لوازمي را که رنگ روشن تري دارند، انتخاب کنيد.