به گزارش پارس به نقل از ایسنا مجتبی عبداللهی صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران توضیحاتی را پیرامون باغ ستارخان ارائه کرد و با بیان اینکه از هفته گذشته تاکنون دو مرتبه از باغ ستارخان بازدید کرده‌ است، گفت: این زمین 12 هزار و 360 متر است که از مدیرعامل سازمان پارک‌ها درخواست کرده‌ام پرونده این باغ را آورده و در اختیار اعضای شورای شهر و رسانه‌ها قرار دهند.

وی با بیان اینکه در سال 90 رأی به باغ بودن این زمین داده‌ایم، افزود: در بازدید میدانی که مجددا در تاریخ 94.2.26 از این باغ داشتیم، پرونده آن به کمیسیون ماده 7 ارجاع داده شد و در 30 خردادماه امسال نیز یک میلیارد و 600 میلیون تومان جریمه برای مالک این باغ در نظر گرفتیم و حتی آقای تندگویان نیز این رأی را امضاء کردند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری برابر تبصره یک ماده 6 عمل می‌کند، گفت: روز یکشنبه ضمن تماس با شهردار منطقه تعدادی نیرو برای پاکسازی و آبیاری مجدد باغ به محل اعزام شد که در حین کار صاحبان و خانواده‌های این زمین تجمع کردند و صحبت‌هایی درخصوص تهاتر و توافق صورت گرفت.

عبداللهی با بیان اینکه شهرداری نسبت به وضعیت باغات حساس است، درخصوص برخی انتقادات مبنی بر ورود زباله‌سوز چینی نیز گفت: خرید زباله‌سوز برای پایتخت یک ضرورت است و تصور نکنید تکنولوژی ساخت این زباله‌سوزها نیز چینی است؛ بلکه حدود 50 الی 60 درصد زباله‌سوزها در چین تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه تصور ما نسبت به کشور چین نباید برای 15 سال قبل باشد، گفت: بخش عمده‌ای از زباله‌سوزها در کشور چین تولید می‌شود.

در پایان مرتضی طلایی نیز از معاون خدمات شهری شهرداری تهران خواست در حوزه مسائل زیست محیطی، باغات، هماهنگی بیشتری با کمیسیون سلامت داشته باشد.