به گزارش پارس به نقل از فارنت در حال حاضر یک هواپیمای ۱۸۶۰ کیلوگرمی دو موتوره با نام Centaur به‌طور آزمایشی در مکانی در نیویورک مورد آزمایش قرارگرفته است. این هواپیما در حالی که خبری از خلبان در کابین نبود به پرواز درآمد تا اولین هواپیمای بدون خلبان در این ابعاد، بنابرگرفته شرکت هواپیمایی Aurora لقب گیرد. این پرواز آزمایشی می‌تواند گامی مهم در استفاده از هواپیماهای بدون خلبان در حمل و نقل مسافران باشد.

در حال حاضر FAA پرواز هواپیماهایی در این ابعاد را بر فراز مناطق نظامی و مسکونی محدود کرده اما با توجه به محبوبیت هواپیماهای بدون سرنشین و کنترلی به‌نظر می‌رسد در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد تغییر این قوانین باشیم.centaur-index

Aurora در توصیف Centaur آن‌را هواپیمایی با خلبان دلخواه! نام‌گذاری کرده زیرا می‌توان از این هواپیما در حالی که خلبان در کابین است و یا با استفاده از یک کنترلر از راه دور استفاده کرد. مدیرعامل این شرکت معتقد است استفاده از هواپیماهای بدون خلبان حتی باعث افزایش امنیت مسافران نیز خواهد شد. وی معتقد است در ۵ تا ۷ سال آینده شاهد بهره‌گیری رسمی از این نوع هواپیماها در خطوط هوایی خواهیم بود.

نکته جالب اینکه Centaur با دو پروانه، سه چرخ، دو صندلی ویژه برای سرنشینان و دو صندلی مخصوص خلبان، ظاهری مشابه هواپیماهای معمولی دارد اما برخلاف هواپیماهای شخصی اینچنینی، این هواپیما به سیستم فرمانی با امکان هدایت از زمین تجهیز شده است.