به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران محمد حسین پورکاظمی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور بیان کرد: نتایج آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی روز چهارشنبه 10 تیر ماه اعلام می‌شود.

همچنین وی افزود: بیش از 6 هزار ظرفیت برای پذیرش دانشجو داریم و بالای 20 هزار نفر برای انتخاب رشته مجاز می‌شوند. 

پورکاظمی پیش از این اعلام کرده بود این میزان ظرفیت شامل استعدادهای درخشان نیست برای هر رشته محل یک نفر ظرفیت پذیرش استعداد درخشان وجود دارد، بالغ بر 600 رشته محل داریم که می‌توان به ازای هرکدام از آنها یک ظرفیت برای استعدادهای درخشان در نظر گرفت، هرچند که این تعداد استعداد درخشان نداریم.

وی عنوان کرد: آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 90 هزار و 154 نفر شرکت کننده داشته است که 65 هزار و 856 نفر از آن‌ها خانم و 24 هزار و 298 نفر از آن‌ها آقا بوده‌اند، نسبت شرکت کنندگان خانم به آقا تقریبا 2.7 برابر بوده است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور در خصوص انتخاب رشته آزمون دستیاری اظهار کرد: افرادی که خواستار سهمیه بودند،نتایج تاثیر یا عدم تاثیر سهمیه‌ی آن‌ها از دیروز در سایت رسمی سازمان سنجش گذاشته شده است.  این افراد می توانند بامراجعه به این سایت از تائید یا عدم تائید سهمیه‌ی خود از سوی سازمان مربوط مطلع شوند، در صورت عدم تائید نیز می‌توانند به سازمان مربوط مراجعه و پیگیری‌های لازم را انجام دهند. 

وی در مورد آزمون انگلیسی علوم پزشکی گفت: ثبت نام آزمون انگلیسی علوم پزشکی از یکشنبه 6 تیر ماه شروع شده است، این آزمون هر سال حدود 5 بار برگزار می‌شود. افرادی که قصد شرکت در آزمون دکترای تخصصی را دارند، می‌توانند علاوه بر شرکت در آزمون‌های Tofel و Ielts ، در این آزمون شرکت کنند. حد نصاب نمره‌ی قبولی این آزمون برای داوطلبین دکترای تخصصی نمره‌ی 45 است. 

گفتنی است، آزمون دستیاری علوم پزشکی سال 94 در 30 شهر و 32 حوزه‌ی امتحانی30 اردیبهشت تا اول خرداد ماه سال جاری در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار شده است.تعداد شرکت‌کنندگان نیز 90 هزار و 143 نفر بوده‌ که از این میزان 70 درصد شرکت‌ کرده‌اند.