به گزارش پارس به نقل از ایسنا  آن‌ها نمونه اولیه دقیق قلب چاپی را ارائه داده‌اند که به پزشکان امکان تشخیص بهتر و درمان بیماری‌های قلبی را می‌دهد.

دانشمندان بیمارستان کودکان Helen DeVos در میشیگان برای چاپ‌کردن این مدل هیبریدی، با استفاده از توموگرافی رایانه‌ای (سی‌تی‌ اسکن) و اکوکاردیوگرافی سه‌بعدی از طریق مری (3DTEE) از قلب یک بیمار تصویربرداری کردند.

سی‌تی‌ اسکن به محققان امکان تجسم‌بخشی آناتومی بیرونی قلب را داد، در حالی که فناوری 3DTEE نمایی واضح‌تر از دریچه‌های داخلی قلب را ارائه کرده است.

این تصاویر با استفاده از نرم‌افزار ویژه‌ای با یکدیگر ترکیب شدند و برای چاپ‌کردن قلب سه‌بعدی به کار رفتند.

چنین مدل سه‌بعدی از قلب به ویژه زمانی که با استفاده از تصاویر پشت قلب ارائه شده باشد، به جراحان نمایی از این اندام که آن‌ها هرگز نمی‌توانند بر روی یک صفحه رایانه در اختیار داشته باشند را ارائه می‌دهد.

این امر به دانشمندان، امکان تشخیص بهتر بیماری قلبی و تعیین این موضوع را می‌دهد که آیا قلب با جراحی یا ترانس‌کاتتر درمان می‌شود یا خیر؟

موفقیت جدید در آینده، راه را به سوی ترکیب دو فناوری سی‌تی اسکن و 3DTEE با ام‌آر‌آی باز می‌کند. تصاویر ام‌آر‌آی دیدگاه بهتری درباره درون قلب و بافت عضلانی آن ارائه می‌دهد.

شیوه‌های پیشین چاپ سه‌بعدی قلب فقط با استفاده از یک نوع تصویربرداری عمل می‌کردند و نتیجه بدست‌آمده به اندازه ترکیب دو شیوه تصویربرداری در تحقیق جدید دقیق نبود.

1435389359020_3