به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران زمانی که سلولهای مرده پوست باعث بسته شدن منافذ آن می شوند و حجم بالایی سبوم (چربی) و آکنه روی پوست افراد رسوخ می کند، باعث خواهد شد که کیست، جوش های سرسیاه و قرمز سطح پوست را فرا بگیرند.

 
کسانی که با این مشکل پوستی روبرو هستند به خوبی می دانند که آکنه چقدر مقاوم است. افراد برای درمان این مشکل به استفاده انواع کرم ها، لوسیون، ژل و حتی مصرف آنتی بیوتیک ها پناه می برند که متاسفانه هیچ یک از این راهها به طور صد در صد اثرگذار نیستند.
 
مطالعات نشان می دهد که چای گزنه این قابلیت را دارد تا با آکنه صورت مقابله کند.این چای دارای خواص ضدالتهابی، ضدباکتریایی و فعالیت آنتی اکسیدانی بوده که قادر است رادیکالهای مخرب را خنثی کند.
 
باید گفت که وجود ماده اسکوپولتین در گزنه به آن خاصیت ضدالتهابی داده است.همچنین عصاره گزنه دارای فعالیت ضدمیکروبی می باشد که می تواند از پوست در برابر گرم های مثبت و منفی بالکتری ها محافظت کند.
 
نکته بسیار مهم این است که این گیاه دارای پاتوژن های شایع S. aureus و E.Coli می باشد که مانع از رشد باکتری ها است.در پایان باید افزود که چای گزنه اثرات بسیار مثبتی را بر روی پوست دارد که امتحان کردن آن خالی از لطف نیست.