به گزارش پارس به نقل از فارس حسن امامی رضوی در مورد سند آمایش سرزمینی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: این سند که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده دارای چند جز اساسی است و کشور را به 10 منطقه برگ تقسیم می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به این سند سعی می‌شود پیشرفت و توسعه متوازن ایجاد شود یعنی این گونه نباشد که فقط تهران یا برخی مناطق استان‌ها رشد مناسبی را در آموزش علوم پزشکی و حتی ارائه خدمات درمانی داشته باشند.

قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها گفت: با این سند تمام مناطق کشور سعی می‌شود توانمندی‌هایشان افزایش یابد و بدین ترتیب عنوان مناطق کمتر برخوردار یا برخوردار حذف شده و در غالب مناطق کشور که 10 کلان منطقه است سعی می‌کنیم امکانات و مزایای آموزشی و حتی ارائه خدمات سلامت را داشته باشیم.

امامی رضوی با تأکید بر اینکه دسترسی مردم به خدمات آموزشی و سلامت افزایش خواهد یافت، ادامه داد: در راستای قانون بومی‌گزینی در انتخاب دانشجویان نیز در مقطع عمومی و تخصصی سعی خواهد شد گرایش بومی منطقه‌ای را اولویت قرار دهیم تا در همان مناطق این دانشجویان تربیت شده و در همان جا به ارائه خدمات بپردازند.

وی تصریح کرد: در راستای سند آمایش سرزمینی همچنین اختیارات مهمی در حوزه برنامه‌ریزی سیاست و نظارت از طریق ستادهای دانشگاهی به این مناطق واگذار می‌شود تا از این طریق ستادها چابک‌تر شده و به مسائل کلان بپردازند.

قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها افزود: در واقع به قطب‌ها و مناطق ده‌گانه کشور اختیاراتی در مدیریت مجموعه خود داده خواهد شد و در بحث اعتبارات و پذیرش دانشجو با اختیار عمل بیشتر می‌توانند در گزینش دانشجوی بومی، نحوه برنامه‌ریزی‌های آموزشی و نحوه سیاست‌گذاری وارد عمل شوند.