به گزارش پارس به نقل از روزنامه ایران مظنون اصلی اسیدپاشی اصفهان در حال بازجویی فشرده است.  

رئیس کل دادگستری اصفهان اعلام کرد: پرونده مظنون اسیدپاشی درحال بررسی است و اکنون نمی‌توان در این زمینه به یقین اظهار نظر کرد. «احمد خسروی وفا» به ایرنا گفت: مظنون دستگیر شده در رابطه با پرونده اسیدپاشی اصفهان به عنوان متهم درحال باز‌جویی است و این پرونده هنوز به قطعیت نرسیده است.

وی اضافه کرد: روند این پرونده با دقت تمام در حال انجام است و هرگونه اظهارنظر در این زمینه باید از سوی دادگستری اصفهان انجام شود.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان نیز در این زمینه تأکید کرد: تاکنون مظنونان زیادی در این ارتباط دستگیر شده‌اند ولی هیچ یک به صراحت به این جرم اعتراف نکرده و شواهد نیز بیانگر این امر نیست.

اوایل پاییز سال گذشته اسیدپاشی روی چهار زن جوان اصفهانی علاوه بر انعکاس گسترده در سطح رسانه‌های داخلی و خارجی، رعب و وحشت کم نظیری را درسطح افکار عمومی شهر اصفهان ایجاد کرد، از آن هنگام تاکنون اقدامات پلیسی، قضایی و امنیتی گسترده‌ای برای دستگیری عامل یا عاملان این جنایت آغاز شد و پلیس شمار زیادی مظنون را به عنوان متهم احضار کرده است اما تاکنون گزارشی مبنی بر دستگیری عامل اسیدپاشی به طور رسمی منتشر نشده است.

در تازه‌ترین اخبار انتشار یافته در این مورد، هفته گذشته وکیل قربانیان اسیدپاشی از دستگیری شخصی خبر داد که گفته می‌شود به احتمال قوی متهم اصلی اسیدپاشی است اما این موضوع نیز هنوز در حد احتمال و گمانه‌زنی است و رسماً تأیید نشده است.

در این زمینه معاون فرماندهی انتظامی استان اصفهان نیز در گفت‌و‌گو با ایرنا مجدداً تأکید کرد: تلاش برای شناسایی و دستگیری عوامل اسیدپاشی سال گذشته در اصفهان همچنان ادامه دارد و این پرونده هنوز به قطعیت نرسیده و خبر دستگیری فردی که به طور قطعی ثابت شده باشد که عامل اسیدپاشی است، درست نیست.

سرهنگ جهانگیر کریمی در توضیحاتی گفت: از ابتدای تشکیل پرونده اسیدپاشی تاکنون دستگاه قضایی و انتظامی و همچنین نهادهای امنیتی به طور جدی به دنبال کشف سرنخ‌هایی در این زمینه هستند و متهمان زیادی نیز احضار و بازجویی شده‌اند.

وی اظهار کرد: پرونده اسیدپاشی یکی از پرونده‌های اصلی پلیس است که همچنان با جدیت و در حال رسیدگی و پیگیری است.

سرهنگ کریمی یادآوری کرد: مهر ماه سال 93 وقوع اسیدپاشی‌های مشابهی در شهر اصفهان سبب نگرانی مردم این شهر شد از همان زمان اقدامات پلیسی گسترده برای دستگیری عامل یا عاملان این اسیدپاشی‌ها آغاز شد و در این مدت نیروهای پلیس شمار زیادی را به عنوان متهم احضار کرده‌اند اما تاکنون به نتیجه‌ای قطعی نرسیده‌ایم.

همچنین وکیل پرونده اسیدپاشی اصفهان می‌گوید: از ابتدای وقوع این حوادث از سال گذشته تاکنون چند نفر از جمله افرادی که سابقه خشونت علیه زنان را داشتند با دقت نظر مورد بازجویی قرار گرفته‌اند که دربین این افراد، یک نفر با چند فقره سابقه خشونت علیه زنان نیز وجود دارد و بازجویی از این فرد با ظن قوی در حال انجام است. برای تکمیل کار در حال برنامه‌ریزی برای مواجهه حضوری متهم با قربانیان هستیم که این کار نیز نیاز به زمان دارد زیرا یکی از قربانیان در خارج کشور تحت درمان است./خبرآنلاین