به گزارش پارس به نقل از ایسنا مسئول بهداشت‌محیط شهرستان همدان از پلمب 97 مورد از امکان عرضه قلیان از جمله باغ‌رستوران، قهوه‌خانه و سفره‌خانه در سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: بعد از پلمب قهوه‌خانه‌ها به تازگی منازل به محل عرضه قلیان تبدیل شده‌اند.

دکتر حسین خالقی امروز سه‌شنبه دوم تیر در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان، با تاکید بر اینکه جمع‌آوری قلیان از سنوات گذشته صورت گرفته، افزود: برای رفع حل مشکلات جمع‌آوری قلیان‌ها باتوجه به وجود اهرم قانونی باید یک نهاد مستقل نظارتی شکل گیرد.

وی تصریح کرد: عرضه قلیان در مراکز تفریحی و فرهنگی مانند آرامگاه باباطاهر، پارک مردم، بلوار ارم و به تازگی در گنجنامه که به صورت خودروهای شخصی و وانت بار اقدام به این کار می‌کردند با کمک کلانتری 11 و دادستانی با این موارد برخورد و قلیان‌ها جمع‌آوری شده است.

خالقی با بیان اینکه در حال حاضر دو مشکل جدی در بحث قلیان وجود دارد، اظهار کرد: دکه‌هایی که در گنجنامه شهرداری به اشخاص اجاره داده مشغول عرضه قلیان و دخانیات هستند.

وی ادامه داد: مشکلی دیگر این است که بعد از پلمب قهوه‌خانه‌ها به تازگی منازل به عرضه قلیان تبدیل شده که کار نهادها را برای جمع‌آوری قلیان مشکل کرده است.

مسئول بهداشت‌محیط شهرستان همدان در پایان با اشاره به اینکه بسیاری از اماکن به علت نداشتن مجوز پلمب می‌شوند، یادآور شد: باید کاری کنیم که در کمیسیون نظارت بر اصناف برای افرادی که اقدام به عرضه قلیان می‌کنند در این امر صنفی دیگر پروانه کسبی صادر نشود.