به گزارش پارس به نقل از شهروند روزها گذشت، 250 روز. ساعت‌ها اما نه. هنوز ساعت به 5 بعداز ظهر که نزدیک می‌شود 4 دختر در گوشه گوشه شهر اصفهان تن شان می‌لرزد. می‌میرند و زنده می‌شوند از آن بعدازظهر‌های اسیدی شهریور تا مهرماه 93.
سهیلا، مرضیه، مینا و سمیه؛ 4 قربانی بیگناه در اسیدپاشی‌های سریالی اصفهان 11 ماه بعد از قربانی شدن روزهایشان متفاوت‌تر است. روزها و هفته‌های اول اگر چه امید برای دستگیری مرد اسیدپاش قوت داشت اما حالا درمان اولویت زندگی آنهاست. سهیلا برای سوی چشم‌هایش که در اسید سوخت و حل شد به اسپانیا سفر کرد و 3 قربانی دیگر روال درمان را در اصفهان طی می‌کنند.
متهم اسیدپاشی اعتراف نکرد
با این حال اما آرامش شهر اصفهان هنوز در زیر چتر خاکستری وحشت از کابوس اسیدی محصور بود که ناگهان شایعات یکی یکی از راه رسیدند. اسیدپاش اصفهان اعتراف کرد، شمارش معکوس برای معرفی اسیدپاش، اعترافات سارق سریالی به اسیدپاشی‌های اصفهان، درحالی در فضای مجازی بر سرخط داغ خبر‌ها نشست که پلیس و هیچ منبع موثقی آن را تا عصر روز یکشنبه 31 خردادماه 94 تأیید نکرده‌اند.
وکیل قربانیان اسیدپاشی در نشست خبری که روز پنجشنبه برگزار شد جزییاتی از پرونده را فاش کرد، جزییاتی که باعث شد شبکه‌های مجازی دست به کار شوند و بازار داغ شایعات را مبنی بر اعتراف اسیدپاش سریالی به راه بیندازند. حسین علیزاده وکیل 3 قربانی اسیدپاشی سریالی اصفهان در رابطه با خبر دستگیری متهم اسیدپاشی و اعترافات او به «شهروند» می‌گوید: « این خبر صحت ندارد. من 3 روز قبل در یک نشست خبری از مظنونی دراین پرونده صحبت کردم که بیش از مظنونان دیگر انگیزه برای ارتکاب اسیدپاشی را داشت. اما در این پرونده متهمان زیادی دستگیر شده‌اند و تحقیقات در رابطه با شناسایی اسیدپاش همچنان ادامه دارد.»
تکذیب این خبر از سوی وکیل حقوقی پرونده قربانیان اسیدپاشی اصفهان درحالی به این ملغمه آشفته شایعات پایان داد که او درباره وضع 3 موکل قربانی‌اش به «شهروند» می‌گوید: « هیچ‌کدام وضع روحی و روانی خوبی ندارند. ساعت به 5 بعد از ظهر که می‌رسد وحشت می‌کنند که از خانه‌هایشان خارج شوند. با توجه به این‌که اسید در زمان تأثیر خودش را می‌گذارد و کم‌کم نقاط اسیدی بدن را تحلیل می‌برد 2 قربانی که آن زمان خبرشان رسانه‌ای نشد نیز تحت مداوا قرار دارند. با این حال اما خانم ابراهیمی که آخرین قربانی اسیدپاشی سریالی اصفهان بود از بقیه موکلانم آسیب بیشتری دیده و تحت حمایت خانواده‌اش روال درمان را طی می‌کند.»
10 ماه بعد از آخرین اسیدپاشی اصفهان
مرضیه ابراهیمی آخرین قربانی اسیدپاشی سریالی اصفهان بود. 26 مهر ماه در خیابان مهرداد آخرین تیر خلاص اسیدپاش مرضیه را هدف گرفت. بعد از آن بود که خبر رسانه‌ای شد که نیروهای امنیتی و پلیسی با تشکیل یک کارگروه ویژه برای دستگیری عامل اسیدپاشی‌های سریالی وارد عمل شدند.
حالا روزها و هفته‌ها و ماه‌ها گذشته است و مرضیه دور از هیاهوی پرونده‌اش روال درمان را طی می‌کند. با این حال شایعات دستگیری مردی که حق زندگی عادی‌اش را از او گرفت، در خانه آنها هم جریان دارد. ظهر روز یکشنبه بود که برادر مرضیه در شبکه‌های اجتماعی با خبر دستگیری و اعتراف اسیدپاشی که زندگی خواهرش را ربود روبه‌رو شد اما پیگیری این خبر باز هم شایعه‌ای بیش نبود. ابراهیمی برادر قربانی اسیدپاشی در رابطه با خبر دستگیری متهم پرونده خواهرش به «شهروند» می‌گوید: «ساعت یک و نیم روز یکشنبه در پیغام‌های برنامه واتس‌آپ با این خبر روبه‌رو شدم. بلافاصله با رئیس اداره آگاهی اصفهان تماس گرفتم و ایشان این خبر را تکذیب کردند. کسانی که در رابطه با این پرونده دستگیر شده‌اند همه متهم هستند و هنوز تحقیقات در رابطه با شناسایی عامل اسیدپاشی ادامه دارد. بر خلاف این‌که باور اذهان عمومی بر شناسایی اسیدپاش است اما در بین قربانیان تنها یک نفر آن هم در حد چند ثانیه چهره این مرد را دیده است. خواهر من و سهیلا جورکش به هیچ وجه صورت این فرد را ندیده‌اند و به همین خاطر به شناسایی چهره و تأیید آن توسط قربانیان نمی‌توان استناد کرد. ضمن این‌که این پرونده در اداره آگاهی اصفهان به لحاظ جنایی تحت بررسی قرار دارد.»
سازمان داوطلبان هلال‌احمر
 مرهم زخم‌های قربانیان اسیدی
ابراهیمی درباره  وضع جسمی خواهرش با گذشت نزدیک به یک‌سال از حادثه اسیدپاشی به «شهروند» می‌گوید: « مرضیه با روحیه بالا توانسته بر زخم‌های اسیدی‌اش غلبه کند. ما از روز اول این حادثه تصمیم گرفته بودیم که در برابر بیمارستان و مراجع قانونی موضع نگیریم. همین همکاری و تقابل 2 طرفه هم باعث شد که حال خواهرم زودتر از آن زمانی که تصور می‌کردیم بهبود پیدا کند. پزشک متخصص پوست و پزشک چشم توانستند کارشان را بی‌نظیر انجام دهند. حتی در این مدت گوشه چشمی هم به خارج از کشور داشتیم اما تحقیقاتی که کردم نشان می‌داد تنها ایران و لندن تجربه درمان اسیدپاشی را دارند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم مرضیه را در همین جا و تحت نظر پزشکان متبحر و با تجربه ایرانی درمان کنیم. از طرفی سازمان داوطلبان هلال‌احمر و همچنین وزارت بهداشت کمک‌های زیادی به ما کردند و هر دارویی که برای درمان خواهرم و قربانیان دیگر نیاز بود را به‌طور رایگان در اختیارمان قرار دادند.»