به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران هوش توانمندی نیست که به طور مستقیم قابل مشاهده باشد، اما این قابلیت در دیدار اول تقریبا مشهود است.

مطالعات اخیر نشان می دهد، اگر چه راههای خوبی برای بهتر دیده شدن و ارتباط بر قرار کردن وجود دارد، اما هوش افراد بهترین راه برای صحبت‌کردن است.

مطالعات انتشار یافته در مجله علوم روانشناسی دانشگاه شیکاگو نشان می دهد، کار فرمایان آینده‌نگر و حرفه‌ای از سخنرانی های صوتی، تصویری و رونوشت های بسیار عالی بهره می‌برند همچنین نتایج ها حاکی از  آن است که صدای افراد بزرگترین تاثیر را در استخدام آنها داشته و استفاده از فایل های صوتی و تصویری دیگر افراد کارفرما را نیز تحت تاثیرقرار می‌دهد .
محققان نشان داده‌اند که هوش چیزی نیست که در بدن افراد قابل رویت باشد اما سرنخی است که با آن صدای افراد شنیده می‌شود.

افراد استخدام شده این توصیه را به سایرین دارند که از این اطلاعات به نفع خود استفاده کنند، به خصوص زمانی که اولین گام را برداشته و قصد پیشروی از سایرین را دارند. اگر چه برخی از ما به دلیل ترس از صحبت‌کردن در جمع افراد ظاهر نمی‌شویم، اما این کار غلطی است که مانع رسیدن ما به موفقیت می‌شود. حال توصیه می‌شود که این عادت بد را کنار گذاشته و اگر تا به حال به طور مستقیم باکسی صحبت نکرده‌اند، حداقل در مصاحبه‌های شغلی شرکت کنند.

بنابر نوشته نویسندگان، صدای افراد به معنای واقعی کلمه راه مهمی برای انتقال قدرت تفکر است.

باید گفت که ارتباط نزدیکی بین هوش دریافتی و اوج صدای افراد وجود دارد که در تعاملات اجتماعی انسان‌ها به ویژه در محیط های جدید آنلاین می‌توان به پیامدهای آن پی برد.

به لطف پیشرفت در تکنولوژی تعاملات انسانی پیشتر از فرم کلامی در نوشتار اتفاق می‌افتد. 
عدم تعامل کلامی راههای طبیعی معاشرت را مختل کرده و قضاوت در باره سطح هوش افراد جدید را سخت می کند .